درچهارمین روز از ویژه برنامه «از تبار قلم» انجام شد؛

تجلیل از تلاش ماندگار استاد اصغر طاهرزاده در اصفهان

اصفهان(پانا) _ همزمان با گرامیداشت روز ادبیات کودک و نوجوان و روز قلم در ویژه برنامه ملی «از تبار قلم» از تلاش ماندگار استاد اصغر طاهرزاده در اصفهان تقدیر شد.

کد مطلب: ۱۱۹۹۸۱۱
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از تلاش ماندگار استاد اصغر طاهرزاده در اصفهان

در ادامه سلسله مراسم روز قلم و گرامیداشت روز ادبیات کودک و نوجوان در ویژه برنامه «از تبار قلم» به میزبانی مجازی اداره کل کتابخانه های عمومی استان همدان، آیین تجلیل از نویسنده فاخر بومی، اصغر طاهرزاده با حضور امیر هلاکویی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، معاونان اداره کل و کارشناسان ستادی برگزار شد.
در این ویژه برنامه که با هدف ارج نهادن به منزلت، قداست و حرمت قلم و صاحبان قلم توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار شد استان های همدان، مرکزی، و قزوین حضور داشتند که مورد استقبال نوسیندگان، پژوهشگران، کتابداران و فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی قرار گرفت.
امیر هلاکویی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان گفت: حمایت از نویسندگان و شاعران و نکوداشت مقام اهالی قلم از اهداف کتابخانه‌های عمومی در استان است و در این راستا برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای در دستور کار قرار گرفته است. چرا که کتاب عصاره اندیشه و خرد آنها است و کتابخانه‌های عمومی به عنوان‌ گنجینه‌ای از سرمایه‌های ادبی، فرهنگی، تاریخی و اجتماعی مرهون زحمات این عزیزان است.
وی افزود: «از تبار قلم» تداوم مسیر روشنی است که با اقدامات ارزنده‌ای چون برنامه چهل قلم، راویان بالندگی و راه‌اندازی محافل ادبی کتابخانه‌های عمومی در نهاد کتابخانه های عمومی کشور آغاز شده است و امید است با هم‌افزایی مجموعه‌های فرهنگی در حوزه نشر ادبیات قدمی مثبت و تاثیرگذار برداریم.
اصغر طاهرزاده، استاد برجسته بومی در این برنامه فرهنگی گفت: همواره دغدغه اصلی من توجه به فرهنگ عمیق و ناب اسلامی و فهم و ارائه آن بوده است و هنگامی که احساس کردم مسئولیت اجرایی شرعاً برایم واجب نیست کار را به دیگری سپرده و خود به کار دینی پرداختم که در این راستا جلسات تفسیر قرآن و نهج البلاغه و شرح روایات معصومین را طرح ریزی کرده که تاکنون هم ادامه دارد.
این استاد برجسته اظهار کرد:افق مد نظرم در تمام تالیفات بشری است که اگر خودش را درست نیابد یا گرفتار تحجر دینی و یا سکولاریسم می‌شود که هر دو پوچی است و بشر امروز خود گمشده‌اش را می‌خواهد و باید از خودش شروع کند و سوی خدا برود.
وی تصریح کرد: در این مسیر خودیابی باید تاریخ خودمان را بیابیم و انسان در تاریخ خودش، خودش است و این تاریخ هم شامل تاریخ انقلاب اسلامی و هم تاریخ اصل وجودی خود فرد می شود.
طاهرزاده افزود: سیر بحث ما معرفت نفس است و اینکه انسان جدید چه نوع انسانی است و اگر بخواهد در این جهان قدسی باشد چگونه باید باشد و این موردی است که در تمام نوشته هایم به آن پرداخته شده است.
در پایان این نویسنده فاخر گفت: کتابداران واسطه یک تفکر هستند برای آنهایی که به آنها رجوع می‌کنند که گمشده خودشان را پیدا کنند و اگر این فعالان فرهنگی نتوانند افق معرفت و خودشناسی را برای جوانان بگشایند از این نسل تاریخ ساز فاصله خواهند گرفت.
گفتنی است. استاد طاهرزاده عمدتاً تحت تاثیر حکمت متعالیه ملاصدرا و عرفان محی الدین است و امام خمینی (ره) و علامه طباطبایی (ره) و آیه الله جوادی آملی حفظه الله تعالی را برای خود نمونه خوبی از تفکر دینی و تحرک سیاسی اجتماعی می‌داند و معتقد است اگر سازمان فکری جامعه ما از چشمه ناب تفکر این بزرگواران سیراب شود، سعادتی را که دین اسلام برای آنها آورده ، بدست خواهند آورد و آنچه ایشان در دانشگاه و مراکز تربیت معلم و جلسات منظم هفتگی دنبال می کنند، همه و همه در راستای تحقق همین عقیده است.
شایان ذکر است مهمترین آثار تألیفی استاد «آخرالزمان؛ شرایط ظهور باطنی‌ترین بعد هستی»، «آش‍ت‍ی‌ ب‍ا خ‍دا از طری‍ق‌ آش‍ت‍ی‌ ب‍ا خ‍ود راس‍ت‍ی‍ن»‌، «آنگاه که فعالیت‌های فرهنگی پوچ می‌شود»، «گذر از ساحت علم حصولی به حیات علم حضوری»، «ادب خیال»،« عقل و قلب»، «اربعین حسینی»، «از ب‍ره‍ان‌ ت‍ا ع‍رف‍ان»‌، «اسماء حسنا»، «دریچه‌های نظر به حق»، «امام خمینی رضوان‌الله تعالی‌علیه و سلوک در تقدیر توحیدی زمانه» است.

خبرنگار:شکیبا واثقی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار