نمکی: هیچ بیمار مبتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان نباید هزینه بپردازد

تهران (پانا) - وزیر بهداشت گفت در سفر به استان سیستان و بلوچستان، تصمیمات خیلی خوبی اتخاذ شد. اولین تصمیم این بود که هیچ بیمار مبتلا به کووید19 در این استان نباید هزینه بپردازد.

کد مطلب: ۱۱۹۹۷۲۶
لینک کوتاه کپی شد
نمکی: هیچ بیمار مبتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان نباید هزینه بپردازد

به گزارش وبدا، سعید نمکی در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونا در سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: مقرر شد کمبودهای استان سیستان و بلوچستان از آنچه خودمان و همچنین نیروهای مسلح در اختیار دارند را برطرف کنیم. خوشبختانه الان از نظر دارو، کیت آزمایشگاهی و تخت بیمارستانی، کمبودی وجود ندارد.

وی افزود: همکاران ما در این استان، تخت هایی را فراهم کرده اند که هنوز مورد استفاده قرار نگرفته و اگر خدای ناکرده موج بیماری سنگین تر شد، این تخت ها مورد استفاده قرار می گیرد اما برآورد بنده این است که موج بیماری، کوتاه تر خواهد شد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: برای بیمارستان های 540 تختخوابی چابهار، ایرانشهر و زاهدان تصمیماتی گرفتیم. ساخت مراکز درمان بستر در خیلی از شهرهای سیستان و بلوچستان را به سرعت به پایان برسانیم و مراکز درمان بستر مورد نیاز جدید را بسازیم. خوشبختانه راه اندازی دانشکده دندانپزشکی زابل هم پریروز تصویب شد.

نمکی یادآور شد: مقرر شد که امکانات تجهیزاتی جدیدی را برای دانشگاه علوم پزشکی ارسال کنیم. منابعی را به سه دانشگاه علوم پزشکی این استان تزریق می کنیم و مقرر شد که کارانه پرستاران و زحمتکشان حوزه سلامت را یکی دو ماه، جلوتر بیاندازیم و در مجموع، کمک های قابل توجهی به این استان ارسال می شود. کارگروهی را تصویب کردیم که با مشارکت نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس، سند توسعه بهداشت و درمان این استان تهیه شود.

وی گفت: برآورد بنده این است که در اوج پیک بیماری در سیستان و بلوچستان قرار داریم و از هفته آینده، شاهد کاهش قابل توجهی در میزان بیماران سرپایی باشیم البته هر قدر بیماران سرپایی بیشتر شوند، با تاخیر، بیماران بستری و همچنین مرگ و میرها را شاهد خواهیم بودیم و وقتی تعداد بیماران سرپایی کاهش پیدا کند، بعد از چندین هفته، بیماران بستری و مرگ و میر بیماران کاهش می یابد که زمان بر است. اگر مردم فاصله گذاری و پروتکل ها را به خوبی رعایت کنند، از چند روز آینده، نوید کاهش ابتلا به بیماری کووید19 را در سیستان و بلوچستان خواهیم داد.

وزیر بهداشت عنوان کرد: از 53 هزار نیروی استخدامی در وزارت بهداشت، تعداد قابل توجهی به استان سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است ضمن اینکه به سه دانشگاه علوم پزشکی این استان اعلام کردیم که برای راه اندازی مراکز جدید بهداشتی و درمانی، هر قدر نیرو مورد نیاز باشد، مجوز آن را خواهیم داد و نیروی متخصص هم که در مردادماه توزیع می شود، به اندازه کافی توسط معاونت درمان وزارت بهداشت برای نقاط کمتر برخوردار سیستان و بلوچستان تامین خواهد شد.

نمکی افزود: در تامین واکسن برای استان سیستان و بلوچستان هیچ مشکلی نداریم. این استان اولین استان کشور است که در آن واکسیناسیون افراد بالاتر از 50 سال شروع شده و هر قدر سرعت همکاران ما افزایش پیدا کند و حتی دو و سه شیفت، واکسن تزریق کنند، به تعداد کافی و بیشتر از حد نیاز را تامین می کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار