مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی خبر داد:

پرداخت 1111 میلیارد تومان اعتبار به دهیاری‌های استان در دولت تدبیر و امید

تبریز(پانا)- مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی گفت از سال ۹۲ تاکنون در هشت سال گذشته یک هزار و ۱۱۱ میلیارد تومان اعتبار به دهیاری های این استان توسط دولت پرداخت شده است.

کد مطلب: ۱۱۹۹۷۰۰
لینک کوتاه کپی شد
پرداخت 1111 میلیارد تومان اعتبار به دهیاری‌های استان در دولت تدبیر و امید

به گزارش اداره کل استانداری آذربایجان شرقی، تقی کرمی در همایش دهیاران بخش مرکزی مراغه، افزود: این میزان اعتبار در حالی به دهیاری های این استان تخصیص یافته است که پیش از این و در طول سال های ۸۲ تا ۹۲، فقط ۱۱۷ میلیارد تومان به دهیاری ها کمک مالی دولتی شده بود.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۷، دو برابر سهمیه آذربایجان شرقی یعنی حدود ۵۴ میلیارد تومان قیر رایگان در اختیار دهیاری های این استان قرار گرفت، اضافه کرد: در راستای توسعه و عمران روستایی نیز توسط دهیاری های آذربایجان شرقی در چهار سال گذشته چهار هزار طرح عمرانی با یک هزار میلیارد تومان اعتبار اجرا شده است.

وی گفت: هم اکنون یک هزار و ۹۴۷ دهیار در آذربایجان شرقی فعالیت می کنند و این در حالی است که ۷۵ درصد از اعضای شوراهای روستاهای استان افراد جدیدی هستند.

کرمی با اشاره به سهم مراغه از اعتبارات دهیاری ها افزود: از سال ۹۲ تاکنون و توسط دولت تدبیر و امید ۸۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و در طول سال های ۹۶ تاکنون نیز ۶۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به دهیاری های این شهرستان اعتبار تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه هیچ نهادی به اندازه دهیاری ها به عمران روستاها خدمت نکرده است، اضافه کرد: ۷۰ نفر از دهیاران این استان از ببین بانوان هستند که کارنامه موفقی از خود به جای گذاشته اند.

فرماندار مراغه هم در این همایش گفت: اجرای طرح های عمرانی در بخش های مختلف راه روستایی، بهسازی معابر، آب، برق، گاز و سایر بخش ها بدون کمک و یاری دهیاران تلاشگر در روستاها محقق نمی شد و امروز شاهد برخورداری بسیاری از روستاها از امکانات مناسب زیرساختی هستیم.

سیدعلی موسوی افزود: وجود بحران کم آبی و برخی آسیب های اجتماعی، نقش تاثیرگذار و آگاه ساز دهیاری ها را در مناطق روستایی می طلبد و باید همانند طرح های عمرانی در این زمینه های اجتماعی نیز فرهنگ سازی کنند.

وی با اشاره به اعتبارات مناطق روستایی گفت: در طول سه سال گذشته حدود ۳.۴ میلیارد تومان اعتبار از اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری به روستاهای محروم این شهرستان تخصیص یافته لیکن با همراهی بخشداری ها، بیش از ۱۰ برابر این بوده، طرح عمرانی در این شهرستان و در طول این مدت اجرا شده است.

وی افزود: با تلاش دهیاری ها امید است ثمره همراهی و همکاری آنان با دستگاه های اجرایی و خدمت رسان در روستاها در سال های آتی نمود عینی و عملی پیدا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار