کوسه غراوی: باید از مواضع رسانه‌های برون‌مرزی دفاع کنیم

تهران (پانا) - نماینده سابق مردم مینودشت در مجلس شورای اسلامی معتقد است، اهمیت شبکه‌های برون‌مرزی برای نشان دادن تصویر واقعی از کشور ایران است که باید با یک رویکرد همه‌جانبه نگر از مواضع کلی رسانه‌های کشور که در حوزه برون‌مرزی زحمت می‌کشند، دفاع کرده و به رشد آن‌ها کمک کرد.

کد مطلب: ۱۱۹۹۰۶۵
لینک کوتاه کپی شد
کوسه غراوی: باید از مواضع رسانه‌های برون‌مرزی دفاع کنیم

نماینده سابق مردم مینودشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا با عنوان اینکه پرس تی وی به‌عنوان مهم‌ترین شبکه برون‌مرزی ایران، وظیفه خودش را در قبال مهم‌ترین مقوله سیاست خارجی ایران در شرایط حاضر یعنی برجام به‌خوبی انجام داده است، گفت: «برآیند کارهایی که پرس تی وی انجام داده همیشه مثبت بوده است و ما هم با شناختی که داریم و گزارش‌هایی که در همه موضوعات سیاسی از این شبکه شاهد بوده‌ایم، اثرگذاری شبکه را شاهد هستیم.»
تصویر واقعی ایران می‌تواند از طریق پرس تی وی منعکس شود
«شهرام کوسه غراوی» نماینده سابق مردم مینودشت در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: «به نظرم نمایندگان فعلی مجلس هم همین روند را دارند و اخبار پرس تی وی را پیگری می‌کنند؛ چون اخبار درست و دقیق که می‌تواند به بیرون انتقال داده شود، همین‌هاست و قطعاً تصویر واقعی ایران می‌تواند از طریق پرس تی وی به شکل بهتر و واقع‌گرایانه‌تری منعکس شود.»
وی با تأکید بر اینکه پرس تی وی طی این سال‌ها توانسته به‌خوبی از اصول بنیادین جمهوری اسلامی ایران درصحنه سیاست خارجی دفاع و مواضع رهبری و نظام را تبیین کند، گفت: «رویکرد پرس تی وی بسیار خوب بوده است و با توجه به قدمتی که دارد، ماموریتش را به شکل دقیق و درست انجام داده است. امیدواریم که حاکمیت به این شبکه توجه بیشتری داشته باشد و در جهت تقویت آن قدم بردارد.»
فعالیت شبکه پرس تی وی نباید تحت تاثیر شایعه‌پردازی‌ها باشد
نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی در واکنش به برخی اتهامات مبنی بر فعالیت‌های انتخاباتی و تبلیغاتی که متوجه پرس تی وی شده بود، عنوان کرد: «این موضوع به رویکرد افراد بستگی دارد، باید ببینیم که از چه منظری آن را دنبال می‌کنند. شاید برخی افراد برداشتشان این باشد که رویکرد پرس تی وی جنبه تبلیغاتی دارد و به نظر بعضی هم رویکردشان نسبت به این شبکه کاملاً منطقی و تخصصی محور است. هر چه هست، فعالیت‌های شبکه نباید تحت تأثیر شایعه‌پردازی‌ها قرار بگیرد.»
وی هم‌چنین درباره برخی ادعاهای اخیر درباره اخبار پرس تی وی از برجام که گفته شد منابع پرس تی وی نامطلع هستند، گفت: «متأسفانه رویکرد کشور ما به سمت و سویی رفته که حاشیه‌ها و دعواهای سیاسی زیاد شده است. من فکر می‌کنم که ما باید به سمت همدلی حرکت کنیم؛ مخصوصاً که تأکید مقام معظم رهبری هم این است که دست‌اندرکاران سیاسی و سطوح مدیریت کشور همدل‌تر و هم‌فکرتر باشند. هرچند که اختلافات فکری بین گرایش‌های چپ یا راست وجود دارد؛ در کل باید به سمت و سویی رفت که محوریت اصلی مردم باشند و علاوه بر آن بتوانیم مشکلات و معضلات مختلف اقتصادی، موضوعات سیاست خارجی و.... را حل کنیم.»
باید از مواضع رسانه‌های برون‌مرزی دفاع کنیم
کوسه غراوی با تأکید بر اینکه عصر ارتباطات ضرورت شبکه‌هایی مثل پرس تی وی را دوچندان می‌کند، گفت: «بالاخره دنیا دنیای ارتباطات و رسانه است. رویکرد هر چه قدر منطقی‌تر و واقعی‌تر باشد و هر چه قدر کار جدی‌تر دنبال شود، قطعاً می‌تواند اثرگذار باشد و پرس تی وی هم به نظر من در این عرصه نمره قبولی را گرفته است. امیدواریم با مساعدت‌هایی که به شبکه می‌شود، رویکردها همه‌جانبه نگر باشد و به سمتی باشد که بتوانیم از مواضع کلی رسانه‌های کشور که در حوزه برون‌مرزی زحمت می‌کشند، دفاع کرده و به رشد آن‌ها کمک کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار