افزایش ابتلا به کرونا در خوزستان

اهواز (پانا)- رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در تشریح آخرین وضع کرونا در استان خوزستان، افزایش ابتلا به کرونا در استان را تایید کرد.

کد مطلب: ۱۱۹۸۹۶۱
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ابتلا به کرونا در خوزستان

فرهاد ابول نژادیان، سخنگو و دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا امروز شنبه (۱۹تیرماه) در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: نمونه مشکوک شناسایی شده در شهرستان بهبهان جهت آزمایشات تکمیلی ارسال شده و هنوز نوع واریانت مشخص نیست. به محض قطعی شدن نوع ویروس به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

او افزود: با توجه به افزایش آمار کرونا در استان های همجوار نیاز است در خوزستان نیز وضعیت هشدار را یک پله بالاتر قرار دهیم و مراقبت ها را تشدید کنیم.

ابول نژادیان ادامه داد: در هفته اخیر گرچه شمار فوتی های کرونا در استان کاهشی بوده اما میزان کل موارد ابتلا به کرونا و همچنین آمار بیماران بستری شاهد افزایش بوده است که نگران کننده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: تقریبا ۵۰ درصد ابتلا در خانواده ها صورت می گیرد . مردم بایستی ترددها و دورهمی های خانوادگی را به شدت محدود کنند تا گرفتار کرونا نشوند.

او در ادامه با اشاره به واکسیناسیون انجام شده در کشور و استان گفت : ۲۱ درصد کل تست های سریع انجام شده در کشور در استان خوزستان انجام شده است.

ابول نژادیان تاکید کرد:در مرزهای زمینی و دریایی کنترل گذرگاه ها را تشدید کرده ایم تا از ورود سوش های جهش یافته جلوگیری کنیم.

سخنگوو دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا یادآور شد: حدود ۲۵ درصد از سالمندان بالای ۷۰ سال تاکنون جهت واکسیناسیون مراجعه نکرده اند درحالی که این گروه بیشترین ریسک ناشی از ابتلا به بیماری کرونا را دارند و امیدواریم با تاکید رسانه ها و خانواده ها این عزیزان برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار