معلم کرمانشاهی، «مؤلف برتر» جشنواره معلمان مؤلف کشور شد

تهران (پانا) - کتاب «دیپلماسی در شاهنامه» اثر «علی سهامی» معلم کرمانشاهی در جشنواره «روز قلم» وزارت آموزش و پرورش از بین ۲ هزار و ۵۰۰ کتاب ارسالی فرهنگیان سراسر کشور، رتبه برتر را کسب کرد.

کد مطلب: ۱۱۹۸۸۳۵
لینک کوتاه کپی شد
معلم کرمانشاهی، «مؤلف برتر» جشنواره معلمان مؤلف کشور شد

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، کتاب «دیپلماسی در شاهنامه» این معلم کرمانشاهی در سال ۹۸ از سوی انتشارت فصل پنجم به چاپ رسیده است.

«سهامی» با رویکرد نوین در حوزه ادبیات سنتی ایران و روابط بین الملل به تحقیق پرداخته و برای نخستین بار در ایران در این زمینه تاریخی کتابی با موضوع «دیپلماسی درشاهنامه» را به رشته تحریر درآورده است.

این مؤلف تاکنون کتاب های فراوانی در حوزه شعر و ادبیات عامیانه و تاریخ محلی به چاپ رسانده است.

«کجاست مرز عاشقانه جهان» (مجموعه غزل)؛ «مشاهیر ایرانی»(بررسی جنبه های شخصیت ادبی ابوعلی سینا)؛ «عارفان مکتب دینور»؛ «بومیانه ها و عامیانه ها»؛ «در ساعت بلوط»(مجموعه غزل)»؛ «بررسی روابط فردی و مکتبی عرفای دینور با عرفای مکتب بغداد»؛ «شاعران صخره و بلوط»(نقد و بررسی شعر کرمانشاه درعصر قاجار)؛ و «میلکان خیال»(مجموعه شعرکُردی) ازجمله آثار منتشرشده این معلم شاعر و پژوهشگراست.

همچنین دیگر آثار سهامی: «بطن متن»؛ «تاریخ به افق مرزبانان کُرد»(بررسی نقش کُردهای کلهُر و زنگنه در شطرنج سیاسی صفویان و عثمانی)؛ «دیپلماسی و روابط بین المللی در شاهنامه»؛ «ترجمه کتاب تاریخ به افق مرزبانان کُرد» (میژوو به ئاسوی سنوور پاریزانی کورد) به کُردی سورانی؛ مجموعه شعرکُردی«سا» ( نخستین مجموعه غزل دو زبانه کُردی با ترجمه غزل کُردی به غزل فارسی با همان وزن و محتوا ) و مجموعه غزل «ماه قوافی» است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار