زنگ خطر مصرف و تولید مشروبات الکلی به گوش می‌رسد

بیرجند(پانا)- ئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی هشدار داد زنگ خطر مصرف و تولید مشروبات الکلی به گوش می‌رسد و باید با کار گروهی در زمینه پیشگیری و جلوگیری از افزایش آن قدم برداشت.

کد مطلب: ۱۱۹۸۳۸۱
لینک کوتاه کپی شد
زنگ خطر مصرف و تولید مشروبات الکلی به گوش می‌رسد

ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی در شورای پیشگیری از وقوع جرم خراسان‌جنوبی گفت: اعتیاد یک مشکل اجتماعی است که رفع آن نیازمند پرهیز از نگاه‌های اداری و سازمانی به این موضوع است.

او افزود: اگر تاکنون در درمان معتادان موفق نبوده‌ایم به واسطه داشتن نگاه‌های سازمانی و اداری به این موضوع است، زیرا باید با نگاه علمی به درمان این بیماری جسمی و روانی کمک کنیم.

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به اینکه اعتیاد قطعاً قابل درمان است، ادامه‌داد: هر چند به میزان کم، ولی بالاخره افرادی هستند که با اراده قوی از این بیماری رهایی یافته و زندگی سالم و پاکی را آغاز کرده‌اند.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: اگر معتادان درمان قطعی نمی‌شوند باید در شیوه کار خود تجدید نظر کنیم و از روش‌های دیگری براساس تجربیات علمی برای ترک معتادان با انگیزه بخشی به آنان استفاده کنیم.

او با اشاره به اینکه برای ترک موفقیت‌آمیز اعتیاد باید در معتادان انگیزه بخشی ایجاد کرده و آنان با اختیار به سمت ترک مواد افیونی قدم بردارند، اظهار کرد: اگر معتادان بعد از خروج از مراکز ترک دوباره به سمت مواد برمی‌گردند به واسطه آن است که مراقبت‌های بعد از خروج را جدی نگرفته‌ایم، در حالی که باید برای معیشت و اشتغال آنان نیز فکری کنیم.

حجت الاسلام حمیدی با تأکید بر تقویت مراکز نگهداری موضوع ماده ۱۵ و ۱۶ بیان‌کرد: یکی از اولویت‌های ما راه‌اندازی مرکز موضوع ماده ۱۶ است، ولی باید در مکانی مناسب و به عنوان مثال در زندان و یا مجاورت آن راه‌اندازی شود.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه باید در روش‌های ترک اعتیاد معتادین بر اساس روش‌های علمی تجدید نظر کنیم، یادآور شد: متادون درمانی در زندان به عنوان یک روش ترک استفاده نمی‌شود بلکه بیشتر یک ابزار کنترلی برای آرامش دادن به زندانی معتاد و فراهم کردن شرایط ترک اوست و برای ترک باید روش‌های دیگری را مد نظر قرار دهیم.

او با بیان اینکه متأسفانه زنگ خطر مصرف و تولید مشروبات الکلی به گوش می‌رسد، اظهار کرد: پرونده‌های موجود در دادگستری این زنگ هشدار را به ما می‌دهد و باید با کار گروهی در زمینه پیشگیری و جلوگیری از افزایش قدم برداریم.

حجت الاسلام حمیدی بر اولویت قرار دادن واکسیناسیون زندانیان نیز تأکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار