سالانه حدود ۵۰ هزار مشترک برق در مازندران اضافه می‌شود

ساری (پانا) - سرپرست شرکت توزیع برق مازندران گفت که سالانه بین ۴۵ تا ۵۰ هزار مشترک به مصرف کنندگان برق استان اضافه می‌شود که نقش زیادی در بالا بردن سهم مشترکان خانگی دارد.

کد مطلب: ۱۱۹۸۳۷۱
لینک کوتاه کپی شد
سالانه حدود ۵۰ هزار مشترک برق در مازندران اضافه می‌شود

به گزارش ایرنا، سید کاظم حسینی کارنامی، در جمع خبرنگاران با اظهار این که مشترکان خانگی به دلیل نبود واحدهای صنعتی بزرگ حدود ۷۵ درصد مجموع برق مازندران را مصرف می کنند، افزود: این وضعیت سبب می‌شود تا در زمان اعمال خاموشی‌ها فشار بیشتری به بخش مصارف خانگی در استان وارد شود.

وی گفت: گذشته از این که مشترکان خانگی سهم بسیار بالایی نسبت به سایر بخش‌ها در مصرف برق مازندران دارند، با توجه به شرایط خاص استان از نظر گردشگری و همچنین تقاضای بالای ساخت مسکن، هر سال بر تعداد مشترکان و سهم مصرف برق خانگی در مازندران افزوده می‌شود.

سرپرست شرکت توزیع برق مازندران توضیح داد: فقط هفت دهم درصد مصرف برق مازندران مربوط به بخش صنعت است که در مقایسه با استان های دیگر سهم ناچیزی محسوب می شود و به همین دلیل ، هنگام اعمال خاموشی‌ها در مازندران فشار اصلی به بخش مصارف خانگی وارد می‌شود.

مازندران دو شرکت توزیع برق با مرکزیت ساری و نوشهر دارد. شرکت توزیع برق منطقه ساری که با نام مازندران شناخته می شود حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک دارد و شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران نیز با زیر پوشش داشتن ۹ شهرستان به حدود ۶۲۸ هزار مشترک خانگی، عمومی، کشاورزی، صنعتی و سایر مصارف خدمات ارائه می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار