ادامه رکوردشکنی‌های پیاپی کرونا در جنوب شرق کشور؛

1636 سیستان و بلوچستانی دیگر به کرونا مبتلا شدند

زاهدان (پانا) - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت طی 24 ساعت گذشته یک‌هزار و ۶۳۶ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان شناسایی شد و شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۶۲هزار و ۱۳ نفر رسید.

کد مطلب: ۱۱۹۷۸۱۶
لینک کوتاه کپی شد
1636 سیستان و بلوچستانی دیگر به کرونا مبتلا شدند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سیدمحمد هاشمی‌شهری اظهار کرد: با فوت ۱۸ مورد جدید، شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به یک‌هزار و ۶۹۲نفر رسید.

وی با بیان اینکه ۷۲۷ بیمار حاد تنفسی و ۴۱۲ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: مردم در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

وی تصریح کرد: تعداد تخت‌های بستری مبتلایان به کرونا در زاهدان برای چندمین بار متوالی به ۳۶۶ مورد افزایش یافت که ۵۵ تخت آن مربوط به بخش مراقبت‌های ویژه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی بخش‌های شماره پنج و ۶ بحران کرونا در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان تعداد تخت‌های بستری کرونا در این بیمارستان به ۵۴ تخت افزایش یافت.
وی افزود: با شروع موج جدید همه‌گیری کرونا و افزایش پنج برابری تعداد موارد ابتلا؛ طبیعی است که شاهد افزایش میزان مراجعات به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی باشیم و به همین دلیل میزان بستری بیماران تنفسی نیز حدود چهار تا پنج برابر نسبت به شرایط عادی همه‌گیری کرونا افزایش یافت.
هاشمی بیان کرد: تاکنون با استفاده از ظرفیت‌های موجود در سیستان و بلوچستان خدمات ارائه و با افزایش تعداد بیماران نیازمند بستری، بخش‌های جدید هم اضافه شده است.

وی ادامه داد: در توسعه تخت‌های تنفسی محدودیت اصلی موضوع اکسیژن بوده که برای این کار هم تعداد دستگاه‌ها افزایش یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: هم‌اینک ۲۸ دستگاه اکسیژن‌ساز ثابت و پرتابل یا ظرفیت ۱۲ هزا و ۵۰۰ لیتر اکسیژن در دقیقه در بیمارستان‌های تابعه این دانشگاه فعال است.

وی گفت: همچنین تعداد کپسول‌ها افزایش یافته، هم مدیریت مصرف اکسیژن داریم و هم اقدامات ابتکاری در حال انجام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار