سرمایه‌گذاری ۹میلیون دلاری صنعتگران خارجی در شهرک صنعتی اردبیل

اردبیل(پانا) - استاندار اردبیل از سرمایه‌گذاری ۹ میلیون دلاری صنعتگران خارجی (هندی) در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۹۷۷۲۰
لینک کوتاه کپی شد
سرمایه‌گذاری ۹میلیون دلاری صنعتگران خارجی در شهرک صنعتی اردبیل

به گزارش استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در حاشیه بازدید از محل شرکت زرفام تولید صنایع دستی گفت: همکاری سازمان صمت و اداره کل گمرکات جهت ترغیب سرمایه گذاران خارجی در استان قابل تحسین بوده که در نهایت شاهد سرمایه گذاری ۳میلیون دلاری در فاز اول تولیدات صنایع دستی از جنس برنج و استیل در این مجموعه هستیم.

او با بیان اینکه یک سرمایه گذار هندی با مشارکت سرمایه گذاران ایرانی واحد تولید و طراحی ظروف تزئینی و آشپزخانه‌ای در شهرک صنعتی ۲ فعالیت خود را بصورت آزمایشی آغاز کرده است، افزود: در حال حاضر این واحد با ۲۵ نفر مشغول هستند که ۱۰ نفر آن هندی و استادکار بوده و ۱۵ نفر دیگر نیز بومی استان هستند که در فاز‌های بعدی ۲۰۰ نفر در این مجموعه شاغل می‌شوند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: اینگونه کارگاه‌ها اولین بار است که توسط سرمایه گذاران خارجی در سطح کشور اتفاق می‌افتد و تعرفه گمرکی در این زمینه وجود ندارد که قرار شد بعد از شروع تولید و بعد از تثبیت تعرفه گمرکی میزان سرمایه گذاری نیز سه برابر افزایش یابد.

بهنام جو با بیان اینکه بیش از ۳۰درصد تولیدات این واحد به کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود تصریح کرد: تولیدات این واحد صنایع دستی منحصر بفرد است و بازار هدف مشخصی دارد و هنرمندان قلمزن نیز با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی و سازمان صمت جهت اجرای طرح‌های خود جذب این شرکت می‌شوند.

او گفت: با اقداماتی که صورت گرفته برند کالا‌های استان اردبیل برای اجناس آشپزخانه‌ای و تزئینی در کشور‌های همسایه و داخل کشور مشهور خواهد شد و هنرمندان و علاقمندان به صنایع دستی نیز از این مجموعه بهره مند می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار