معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش:

استمرار جریان تربیت باید با شیوه‌های خلاق، نوین و متناسب با شرایط کنونی باشد

تهران(پانا)- مهمترین سیاست معاونت پرورشی و فرهنگی تحقق شعار سال مقام معظم رهبری و ایجاد جذابیت و نشاط و تمرکز بر ساحت های ۶ گانه سند تحول بنیادین است.

کد مطلب: ۱۱۹۷۷۱۵
لینک کوتاه کپی شد
استمرار جریان تربیت باید با شیوه‌های خلاق، نوین و متناسب با شرایط کنونی باشد

جلسه هماهنگی، هم اندیشی و بررسی راهکارهای موثر در حوزه تربیتی در دفتر معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با حضور علیرضا کاظمی معاون وزیر، سعید شهریاری مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۵ و عبداله نیک مهر سرپرست معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۵ برگزار شد.

علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر گفت: امروز یکی از مهمترین برنامه های آموزش و پرورش با توجه به شرایط سخت کرونایی؛ استمرار جریان تربیت با شیوه های خلاق، نوین و متناسب با شرایط پیش آمده است و مهمترین سیاست ما تحقق شعار سال مقام معظم رهبری و ایجاد جذابیت و نشاط و تمرکز بر ساحت های ۶ گانه سند تحول بنیادین است.

وی افزود: یکی از اقدامات مهم حوزه پرورشی؛ برپایی کمیته آسیب‌های اجتماعی در سطح مناطق است که این آسیب‌ها ابتدا باید شناسایی و سپس اولویت بندی شده و در قالب کارگروه های مختلف مهارت های زندگی به نتیجه برسند.

در ادامه کاظمی گفت: باید کارگاه ها در کمیته های آسیب های اجتماعی اولویت بندی و مشخص شوند و سپس با آموزش، توانمندسازی و تجهیز آنها را ارتقا دهیم و سه آیتم مشارکت محوری؛ فراگیر بودن و کم هزینه بودن را مد نظر داشته باشیم.

سپس سعید شهریاری مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۵ ضمن ارائه گزارش از عملکرد و فعالیت‌های منطقه در حوزه های مختلف و ارائه دیدگاه ها و پیشنهادات در خصوص اقدامات آموزشی و تربیتی عنوان کرد: با توجه به‌ اینکه منطقه ۱۵ جزو یکی از ورودی های تهران است، علاوه بر وسعت جغرافیایی دارای مردمی با فرهنگهای مختلف و حتی اتباع نیز بوده که اغلب از قشر پایین جامعه محسوب می شوند.

شهریاری در ادامه بیان کرد: این منطقه دارای پتانسیل بالا و نیروهای توانمند بسیاری است که هر ساله در زمینه های مختلف در سطح کشور خوش درخشیدند و به تازگی با کمک معاون پرورشی جوان، خلاق و پویا؛ امید است که شاهد نوآوری و تغییر و تعالی در این حوزه باشیم.

در پایان عبداله نیک مهر سرپرست معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه با بیان گزارشی از عملکرد حوزه تربیتی گفت: اولویت در حوزه پرورشی و تربیتی؛ آسیب شناسی، شناسایی استعدادها و توانمندیهای همکاران و دانش آموزان، برنامه ریزی عملیاتی تا حصول نتیجه و در نهایت با توجه به سند تحول بنیادین؛ حرکت از سمت نظام آموزشی به سمت نظام تربیتی است.

سپس نیک مهر افزود: در حوزه آسیب های اجتماعی علاوه بر نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان که با اولیا و مربیان در تعامل است، در مواقعی از اورژانس اجتماعی می توانند به راحتی راهنمایی و مشاوره بگیرند. بنابراین یکی دیگر از فعالیت های موفق در سال تحصیلی جاری؛ تشکیل کانون یاری گران زندگی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار