وزیر بهداشت و درمان و علوم پزشکی در تبریز:

مگر وزیر بهداشت چقدر توانایی مقاومت دارد

تبریز(پانا) - وزیر بهداشت و درمان و علوم پزشکی عنوان کرد وزیر بهداشت چقدر توانایی مقاومت دارد و کادر درمان چه گناهی دارند که باید این چنین با هر معضلی مقابله کنند؟ نباید گذاشت خون شهیدان سلامت پایمال شود.

کد مطلب: ۱۱۹۷۷۲۳
لینک کوتاه کپی شد
مگر وزیر بهداشت چقدر توانایی مقاومت دارد

سعید نمکی در حاشیه سفر یکروزه خود در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در سالن رازی دانشکده داروسازی دانشگاه تبریز گفت: تبریز همواره در تاریخ این سرزمین، پیشتاز بوده است. تاریخ، فرهنگ و هنر این شهر زبانزد خاص و عام است. همه نهضت های آزادیخواهانه به گونه ای ریشه در آذربایجان شرقی و تبریز دارند. یکی از استانهایی که به اقداماتش در پاندمی افتخار می‌کنیم، استان شماست و امید است مردم غیور این استان بتوانند تا پایان بیماری این چنین سرافراز باشند.
وی ادامه داد: کشورهایی مثل فرانسه و انگلیس با چند برابر جمعیت ایران در مقابله با کرونای انگلیسی زانو زدند، ولی به لطف خداوند و همت غیور مردان و زنان سرزمین ایران، در کشور ما هیچ اتفاقی نیفتاد.
نمکی با اشاره به اینکه حداقل ۳۰۰ تخت خالی در سیستان و بلوچستان داریم، افزود: حقیقت کاملا عریان است و نیازی به سیاه نمایی نیست؛ نه تنها بیماران کرونایی بلکه بیماران غیر کرونایی حتی یک روز هم بدون ICU نماندند.
وی در ارتباط با ادعای آمریکایی ها که ایران از نظر دارو تحریم نیست، گفت: تشت رسوایی آمریکایی ها با صدای بدی به زمین افتاد. ما نگذاشتیم مردم حتی مطلع شوند آنها چه دروغی گفته اند تا بیمارانی که نیاز اساسی به دارو داشتند دچار اضطراب نشوند.
نمکی ادامه داد: در کمتر از ۲ ماه دانشمندان داخلی توانستند داروهای آمریکایی را تولید کنند، اما چه حیف که اهل قلم مخالف نظام می نویسند "در کشوری که دوچرخه نمی‌توانند بسازند، چگونه واکسن تولید می‌کنند". آنها اطلاع ندارند که آنتی بادی پاستور و رازی در بدنشان جریان دارد و در این افراد حتی یک جو غیرت ملی طغیان نمی کند.
این مقام مسئول گفت: زمانی که می گوییم، واکسن‌کرونا می سازیم و دارای رتبه ششم در جهان هستیم، قلم به دستان نمی نویسند دانشمندان این سرزمین یک سال تمام به خانه خود نرفتند و نمی گویند هنگامی که باید جشن ملی بگیریم و زحمت یک ساله کادر سلامت و داروسازی را پاس بداریم، حقیقت را کتمان می‌کنیم.
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه پیک چهارم کرونا را با عزت و عظمت تیم درمان مدیریت کردیم، افزود: تعداد فوتی ها در پیک چهارم یک دوم پیک سوم بود و به لحاظ زیرساخت‌های عالی کشورمان، سازمان جهانی بهداشت این موفقیت را ثبت کرد.
وی ادامه داد: دو ماه پیش ویروس هندی و آفریقایی درکشور شیوع پیدا کرد، ولی کادر سلامت نگذاشتند این ویروس گسترش پیدا کند و آن را مهار کردند و اجازه ندادیم اثرات سوء این موج مانع برگزاری انتخابات شود. هرچند در انتخابات شورا افرادی سفره اندازی کردند و فهمیدیم که از افغانستان افرادی از راه های غیرمرزی وارد ایران می‌شوند.

او تاکید کرد: مگر وزیر بهداشت چقدر توانایی مقاومت دارد و کادر درمان چه گناهی دارند که باید این چنین با هر معضلی مقابله کنند؟ نباید گذاشت خون شهیدان سلامت پایمال شود.
وی تشریح کرد: درست است که پیک پنجم را بدون امکانات نمی‌توان کنترل کرد، ولی کادر درمان ما ۲۴ ساعته در حال جانفشانی هستند و ما با اینچنین ابزاری در صحنه حاضر خواهیم بود.
وزیر بهداشت در ادامه با ارائه راهکارهای مبارزه با موج پنجم کرونا گفت: با افزایش کلینیک های سرپایی، افزایش بیماریابی، افزایش حساسیت کیت ها، ارائه گزارش برای نتیجه NGS، درمان سرپایی با داروهای ضد ویروس و همچنین احیا طرح شهید سلیمانی می توان با پیک پنجم مقابله کرد.
وی بعنوان آخرین توصیه گفت: توصیه‌ای که به کادر درمان دارم این است که نسبت به برخی حرف و حدیث‌ها بی خیال باشند. یکسری از افراد اساساً با این نظام و یک عده با خود ما مشکل دارند. با این همه من افتخار می‌کنم که در سخت ترین شرایط در حال خدمتگزاری هستم و همه می‌دانند ما برای این ردای پردردسر تقلا نکردیم. مدافعین سلامت بدانند با همین تخریب ها، آنها از خیلی از بزرگ مردان این سرزمین سربلندترند. وقتی رهبر انقلاب کادر درمان را مجاهدین فی سبیل الله نامیدند، به نظرم همین برای آنها کافیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار