هشدار فرمانده نیروی انتظامی گلوگاه به دامداران در خصوص سرقت احشام

گلوگاه (پانا) - فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه با هشدار به دامداران منطقه از آنان خواست از ارائه هر گونه اطلاعات اعم از تعداد چوپان ها، نگهبان ها و احشام خود به افراد غیر امتناع کرده و از ورود افراد ناآشنا و غریبه به محل نگهداری و چرای دام ها خودداری کنند.

کد مطلب: ۱۱۹۷۵۳۵
لینک کوتاه کپی شد
هشدار فرمانده نیروی انتظامی گلوگاه  به دامداران  در خصوص سرقت احشام

سرهنگ محمود کلوانی گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از احشام منطقه، از دامداران می خواهیم برای پیشگیری از وقوع چنین حوادثی، در نگهداری از احشام خود نهایت مراقبت را به عمل آورده و هشدارهای لازم را جدی بگیرند.

کلوانی با تأکید بر اینکه هر گونه موارد مشکوک در این باره را باید به پلیس ۱۱۰ گزارش داد، افزود: دامداران آمار احشام خود را در طول ساعات مختلف شبانه روز کنترل کرده و محل نگهداری آن ها را به سیستم های پیشگیری از سرقت از جمله دوربین مداربسته و نور و روشنایی کافی مجهز کنند.

وی گفت: استفاده از سیم خاردار و هر مانع فیزیکی دیگری در اطراف محل نگهداری دام ها برای کاهش سرعت عمل سارقان ضروری است.

وی افزود: استفاده از حیوانات نگهبان اهلی همانند سگ و غاز در اطراف محل نگهداری دام ها نیز می تواند در کاهش سرقت مؤثر باشد.

فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه با تأکید بر اینکه مالکان و چوپانان گله هر چند وقت یک بار در طول روز از دام و احشام خود سرکشی کنند، گفت: به افراد چوپان گله و مالکان احشام توصیه می شود از گرفتن هر گونه مواد خوراکی و نوشیدنی از افراد غریبه خودداری کرده و تا حد امکان به یک وسیله ارتباطی همچون تلفن همراه مجهز باشند.

خبرنگار پانا: بیتا موجرلو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار