هشتمین جشنوارۀ تکنوازان ساز دف تا 29 تیرماه آثار شرکت کنندگان را دریافت می کند

تهران (پانا) - بهروز قهاری، عضو هیئت دوران هشتمین جشنوارۀ تکنوازان ساز دف، از دریافت آثار در این جشنواره تا 29 تیرماه خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۹۷۱۴۰
لینک کوتاه کپی شد
هشتمین جشنوارۀ تکنوازان ساز دف تا 29 تیرماه آثار شرکت کنندگان را دریافت می کند

هشتمین جشنواره تکنوازان ساز دف، به همت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و با همکاری فرهنگسرای بهمن برگزار می شود. فربد یداللهی، رضا دربندی، نبیل یوسف شریداوی، زانیار حسامی و مهدی غلامی هیئت داوران این جشنواره را تشکیل می دهند و حسن آزاده‌فر، بهروز قهاری و نیما حدادی نیز هیئت انتخاب جشنواره را مدیریت خواهند کرد. در فراخوان این جشنواره آمده است علاقه مندان می توانند آثار خود را تا ۲۹ تیر ماه سال ۱۴۰۰ به شماره ۰۹۳۹۵۵۰۳۱۷۷ خانم امیری مقدم، مسئول دبیرخانه واحد موسیقی فرهنگسرای بهمن ارسال کنند.
بهروز قهاری، عضو هیئت داوران هشتمین جشنوارۀ تکنوازان ساز دف، که به همت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و با مشارکت فرهنگسرای بهمن برگزار می شود، در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری پانا، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری متوالی این جشنواره در سال های اخیر، با اشاره به این امر که این رویداد موسیقی تحت دبیری استاد مهدی غلامی برگزار می شود و او نیز مدت چهار سال عضو هیئت داوران و انتخاب در روند برگزاری این جشنواره بوده است، گفت: در دوره های پیش برگزاری این جشنواره دوستان از تهران، مراکز استان ها و تمامی شهرستان های سراسر کشور حضور داشته اند و با توجه به شیوع بیماری کرونا، در دورۀ گذشتۀ جشنواره، آثار به صورت غیرحضوری ارسال و داوری شد و در نهایت در این دوره نیز پس از بررسی ویدیوی آثار به صورت غیرحضوری، مرحلۀ نهایی اجرای منتخبان به صورت حضور در فرهنگسرای بهمن تهران برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به این موضوع که پس از روند برگزاری حضوری جشنواره در حضور داوران، منتخبان از رتبه های اول تا پنجم معرفی خواهند شد، افزود: امسال بخش بانوان و آقایان این جشنواره از یکدیگر تفکیک شده است و این موضوع نه به خاطر تفکیک جنسیتی، بلکه به این خاطر بوده است که شرکت کنندگان در این دوره از جشنواره بتوانند موقعیت های بیشتری را برای دریافت جایزه به خود اختصاص بدهند.
قهاری، ایجاد شرط تفیکیک سنی در بین شرکت کنندگان را از دیگر ویژگی های بارز این دوره برشمرده و با اذعان به این امر که در دورۀ جاری، شرکت کنندگان 11 تا 14 سال در یک گروه قرار گرفته و دیگر گروه ها نیز حضور دارند و این روند موجب جلوگیری از رقابت غیر همسالان می شود، اظهار امیدواری کرد: امید آن داریم در این دوره از جشنواره، شاهد رقابت های خوبی باشیم و بتوانیم با شناسایی استعدادهای حوزۀ ساز دف، گامی نو در راستای بهبود کیفیت تکنوازی این ساز برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار