کاشمر دومین شهر زیارتی استان و چهارمین شهر زیارتی کشور است

کاشمر(پانا)- فرماندار کاشمر در جمع  فعالان فرهنگی  گفت کاشمر علی رغم اینکه نسبت به شهرهای دیگر کوچکتر است، اما دومین شهر زیارتی استان خراسان رضوی بعد از مشهد مقدس و چهارمین شهر بعد از مشهد، قم و ری  است.

کد مطلب: ۱۱۹۶۹۳۹
لینک کوتاه کپی شد
کاشمر دومین شهر زیارتی استان و چهارمین شهر زیارتی کشور است

مسلم ساقی فرماندار شهرستان کاشمر در جمع فعالان فرهنگی هنری و اصحاب رسانه گفت: شهرستان کاشمر بیش از 143 هزار نفر جمعیت دارد که71 درصد جمعیت شهری و 29درصد جمعیت روستایی است. به لحاظ موقعیت جغرافیایی ما در 220کیلومتری شهر مشهد مقدس مشهد قرار داریم. شمال کاشمر شهرستان کوه سرخ است، در شرق شهرستان تربت حیدریه و مه ولات قرار دارد‌، در قسمت غرب کاشمر شهرستان خلیل آباد است و در قسمت جنوب غربی شهر گناباد قرار دارد.

وی گفت: کاشمر در دوران قدیم به اسم ترشیز بوده است. کاشمر به معنای آغوش مادر است که در کتاب های علمی گفته شده است. خوشبختانه کاشمر، شهری دانشگاهی است که 5واحد دانشگاهی با بیش از ۵ هزار دانشجو دارد.

فرماندار افزود: ۱۹۴ مدرسه دولتی و غیر دولتی داریم با جمعیت دانش آموزی 33هزار و ۷۰۰ نفر، ۲هزار معلم داریم که با توجه به اینکه تعداد زیادی از معلمان در حال بازنشسته شدن هستند با مشکل کمبود معلم مواجه هستیم.

ساقی گفت: کاشمر از نظر گردشگری و زیارت دومین شهر زیارتی استان و چهارمین شهر زیارتی کشور است که متاسفانه به علت کرونا گردشگری بسیار کم شده است.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر ما پنج حوزه علمیه داریم که بیش از 550 طلبه در سطوح مختلف در آنها مشغول به تحصیل هستند‌.

فرماندار ضمن تشکر از اصحاب رسانه حاضر در جلسه گفت: در شهرستان 8رسانه مکتوب داریم و تعداد 40 خبرنگار فعال موفق هم داریم که دو تا از رسانه های مکتوب مان بیش از 20سال خدمت دارند.
وی در مورد امکانات ورزشی شهرستان گفت: ما 57مکان ورزشی داریم اما بخشی از فضای ورزشی شهرستان فرسوده است که باید بازسازی شود.

فرماندار شهرستان کاشمر گفت: یکی از نقاط قوت شهرستان بحث مشارکت های اجتماعی است، مجمع خیرین سلامت فقط در سال98 و99 بیش از 6میلیارد به حوزه بهداشت و درمان شهرستان کمک کرده اند، قطب درمانی منطقه هستیم و الحمدالله تجهیزات خوبی در بیمارستان داریم. همچنین خیرین مدرسه ساز بیش از 20میلیارد به مدرسه های کاشمر کمک کرده اند.

خبرنگار: ابوالفضل مودب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار