سارا جمشیدی جوانترین داوطلب کنکور سراسری از بجنورد برای کنکور آماده شد

بجنورد(پانا)- معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش خراسان شمالی اعلام کرد سارا جمشیدی که با ۱۳ سال سن از شهرستان بجنورد، جوان ترین داوطلب کنکور سراسری ۱۴۰۰ لقب گرفت، برای رقابت در آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی آماده شد.

کد مطلب: ۱۱۹۶۶۸۰
لینک کوتاه کپی شد
سارا جمشیدی جوانترین داوطلب کنکور سراسری از بجنورد برای کنکور آماده شد

عصمت بدخشان افزود: این داوطلب کنکور ۱۴۰۰ متولد ۱۱ مرداد ۱۳۸۷ است که در آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی که روز جمعه برگزار می شود، به رقابت خواهد پرداخت.

بدخشان ادامه داد: این دختر باهوش را برای اولین بار در سه سالگی با مادرش ملاقات کردم و پیگیر جهش تحصیلی او از طریق وزرات آموزش وپرورش بودیم. او پس از گذراندن پایه اول و دوم به پایه ششم جهش زد و امروز در سن 13 سالگی کنکوری شده است.

به گفته وی این داوطلب کنکور سراسری ۱۴۰۰ در دبیرستان شاهد نجابت شهر بجنورد مرکز استان خراسان شمالی تحصیلات خود را به پایان رساند.

بدخشان بیان کرد: «سارا جمشیدی» که از کودکی به عنوان یک نخبه مطرح بود در چهار سالگی قادر به خواندن و نوشتن به دو زبان فارسی و انگلیسی بود و پس از ورود به مدرسه و بر دروس ابتدایی تا پایه چهارم، بر ریاضیات تا پایه پنجم، آناتومی بدن، بیماری ها، علوم، جانورشناسی و گیاه شناسی تسلط دارد. این کودک همچنین بر جغرافیای کامل ایران و ۴۰ کشور و تاریخ ادبیات ایران هم تسلط دارد و ۱۷ سوره از قرآن کریم را نیز حفظ است.

گفتنی است در کنکور ۱۴۰۰ در این استان ۱۶ هزار و ۷۸۳ دانش‌آموز استان در کنکور رقابت می‌کنند. از این تعداد ۱۰ هزار و ۳۲ نفر دختر و ۶ هزار و ۷۵۱ نفر پسر هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار