نماینده بهشهر و گلوگاه در مجلس:

مازندران جزو پرتنش ترین مناطق آبی کشور است

گلوگاه (پانا) - نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس با بیان اینکه مازندران جزو پرتنش ترین مناطق آبی کشور است، گفت با وجود گذشت ۲ دهه از احداث سد گله ورد، به‌دلیل نبود شبکه پایین‌دستی کماکان مردم این منطقه با مشکلات آب شرب و کشاورزی مواجه هستند.

کد مطلب: ۱۱۹۶۶۴۱
لینک کوتاه کپی شد
مازندران جزو پرتنش ترین مناطق آبی کشور است

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت، غلامرضا شریعتی اندراتی، در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 9 تیرماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی خود ضمن گرامیداشت شهدای هفتم تیر و تشکر و قدردانی از حضور مردم در انتخابات 28 خردادماه در تذکری خطاب به وزیر نیرو، گفت: شرق استان مازندران جزو پرتنش ترین مناطق آبی کشور است، به همین منظور سد گله ورد در این منطقه طراحی شده است.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با وجود اینکه دو دهه از زمان احداث سد گله ورد می گذرد هنوز شبکه پایین دستی این سد بزرگ و احداث پل بر روی آن ایجاد نشده است. از این رو سد مذکور نتوانسته ماموریت خودش را انجام داده و آبگیری شود، از این رو مردم منطقه در تامین آب شرب و آب مورد نیاز برای کشاورزی با مشکلات متعددی روبه رو هستند.

وی در تذکری خطاب به وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیرو گفت: دکل بندان شهرستان گلوگاه امروز ماموریت خطوط انتقال نیروی کشور را بر عهده دارند و در این مسیر قریب به 300 نفر جان باخته و 500 نفر با نقص عضو مواجه شدند، این در حالی است که این افراد با مشکلات عدیده ای برای تامین معاش خود مواجه هستند و با وجود مکاتبات فراوانی که با مسئولان مربوطه انجام شده نتیجه ای حاصل نشده است. حال انتظار می رود وزرای مربوطه به معیشت آن ها توجه جدی داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از وزیر جهاد کشاورزی انتظار داریم در تامین نهاده های دامداران که با مشکلات زیادی مواجه هستند اهتمام لازم را داشته و آن را مورد توجه ویژه قرار دهند. همچنین از وزیر صمت انتظار داریم در تامین منابع اعتباری برای ایجاد زیرساخت شهرک سردار شهید سلیمانی اهتمام جدی تری داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار