فولادوند پاسخ داد

شهریه مدارس غیردولتی چه زمانی اعلام می‌شود؟

تهران (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شاخص‌های متفاوت سبب تنوع در شهریه مدارس غیرانتفاعی شده است، گفت اگر سازمان‌های مرتبط پاسخ دهند شهریه مدارس غیر دولتی در هفته آینده اعلام می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۹۶۴۶۰
لینک کوتاه کپی شد
شهریه مدارس غیردولتی چه زمانی اعلام می‌شود؟

به گزارش صدا و سیما، شهریار فولادوند در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما، با بیان اینکه بر اساس آمار بیش از 50 درصد مدارس غیر دولتی نسبت به شهریه مصوب تخفیف می دهند و حدود 30 درصد از آنها مقید به دریافت شهریه مصوب هستند، افزود: حدود 20 درصد به دلیل نبود نظارت قوی و برخی ادعاهای موسسان تخلف و بیش از شهریه مصوب دریافت می کنند.

وی گفت: سال گذشته شهریه مدارس غیر دولتی ابتدایی 10 تا 12 میلیون تومان در شهر تهران بود البته شاخص های فراوانی مانند اجاره بهای ملک موجب تفاوت شهریه ها می شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه 18 هزار مدرسه غیر دولتی در کشور وجود دارد، افزود: برخی مراکز آموزشی مانند مدارس فوتبال از عنوان مدرسه استفاده می کنند که آموزش و پرورش صلاحیت ورود به این حوزه ها را ندارد اما اگر بخواهند بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی به عنوان مدرسه کار خود را ادامه دهند باید در چارچوب های آموزش و پرورش قرار گیرند.

فولادوند گفت: مجلس در طرح اصلاح موادی از قانون تاسیس و اداره مدارس غیر دولتی این مراکز آموزشی را موظف کرده است از عنوان مدرسه استفاده نکنند یا تحت پوشش آموزش و پرورش قرار گیرند. موسسان مدارس غیر دولتی در پی سودهای کلان نیستند زیرا هزینه های آنها بر اساس خدماتی که می دهند باید تامین شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: از 18 هزار مدرسه غیر دولتی حدود 60 درصد آنها کمتر از 100 دانش آموز دارند و برخی نیز با 50 دانش آموز به کار خود ادامه می دهند، بنابراین سودهای کلان نمی برند.

فولادوند افزود: قانون مدارس غیر دولتی مربوط به امروز نیست بلکه از سال 1290 شمسی این قانون وجود داشته زیرا نیاز جامعه است و نمی توانیم جلوی آن را بگیریم. اکنون در مدارس غیر دولتی 200 هزار نفر شاغل هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: از نظارت مطلوب بر مدارس غیر دولتی فاصله داریم اما با راه اندازی سامانه مدرسه شیشه ای بر فرایندهای کار نظارت و با متخلفان برخورد می کنیم.

فولادوند گفت: در این سامانه حقوق و دستمزد معلمان، تعداد معلمان، قراردادهای موسسان با معلمان و قراردادهای اولیاء دانش آموزان با مدارس و دانش آموزان مشخص است.

وی ادامه داد: امسال حقوق و دستمزد معلمان و دبیران مدارس غیر انتفاعی با 30 ساعت کار بر اساس قانون کار پرداخت می شود و این رقم می تواند تا سه برابر بر اساس ساعات کاری افزایش یابد.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: ملاک ما برای مدارس غیر دولتی تدریس برنامه درس ملی است و این مدارس خدمات مجزا را باید به صورت قرارداد تنظیم کنند که ما به عنوان تنظیم گر و ناظر به تعهدات مدارس غیر دولتی نظارت می کنیم و شاخص ارزیابی ما تحقق این تعهدات است. آموزش و پرورش همه حوزه ها را رصد و نظارت می کند و برنامه ریزی ها بر این اساس است.

وی افزود: اکنون برای پیش ثبت نام ها گروه های ناظر را در شهر تهران مستقر کرده ایم اما مردم که ذینفعان مدارس غیر دولتی هستند به ما در نظارت کمک کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: اینکه معلم مدرسه غیر دولتی مانند معلم مدرسه دولتی حقوق بگیرد تلقی درستی نیست زیرا دو نظام پرداخت جداگانه برای هر کدام وجود دارد. دولت می تواند بخشی از سهم حق بیمه کارفرما و معلمان را در مدارس غیر دولتی پرداخت کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار