دختران امروز؛ مادران و بسترسازان جامعه فردا

تهران(پانا)- محیط آرام و امن در خانواده‌ها و مدارس می‌تواند مهمترین عامل شکوفایی استعدادها باشد.

کد مطلب: ۱۱۹۵۹۹۷
لینک کوتاه کپی شد
دختران امروز؛ مادران و بسترسازان جامعه فردا

مراسم تقدیر از برترین‌های جشنواره دختران امروز با حضور حسین خواجه زاد؛ معاونت پژوهش و برنامه ریزی منطقه ۱۵، عبداله نیک مهر سرپرست معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه، صدیقه مؤمنی فر، کارشناس امور بانوان و جوانان منطقه و تعدادی از همکاران فرهنگی در سالن شورای منطقه ۱۵ برگزار شد.

خواجه زاد ضمن قدردانی از مدیر مدارس، عوامل آموزشی و پرورشی و همچنین اولیا دانش آموزان گفت: در شناسایی و جهت دادن به استعدادهای دانش آموزان چند عامل موثر وجود دارد؛ اول نقش مدیران، معاونان، معلمان و مربیان که با شناسایی استعدادهای دانش آموزان و جهت دهی و ارتقا و هدفمند کردن استعدادهای آنها، نقش موثری در سرنوشت دانش آموزان ایفا می کنند و دوم نقش خانواده در این مقوله است که خانواده ها خصوصا مادران با حمایت و ایجاد محیط امن و آرام می توانند به بروز و شکوفایی استعدادهای فرزندشان کمک شایانی داشته باشند.

خواجه زاد افزود: مقوله آموزش و پرورش دو اصل جدا ناشدنی برای تربیت تمام ساحتی هستند و همانطور که در قرآن کریم یزکی همواره با یعلم همراه است، بنابراین دانش آموزان باید تمام ساحتی باشند و این استعداد در حوزه های مختلف می تواند دانش آموزان را تا حدود زیادی در برابر آسیب‌های اجتماعی مصون نگه دارد.
در ادامه، عبدالله نیک مهر سرپرست معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه گفت: نقش حمایتی در خانواده و نقش مدیریتی و هدایتگری در مدارس در ابعاد گوناگون آموزشی و تربیتی سبب شکوفایی و توانمندی دانش آموزان در عرصه های فعالیت شان خواهد شد.

وی افزود: با توجه به آیه ۳۹ سوره نجم که خداوند می فرماید: 《لیس للانسان الی ما سعی》یعنی انسان چیزی نیست به جز سعی و تلاش، پس علاوه بر کشف استعداد و جهت دهی و شکوفایی آن، خود دانش آموز هم باید در این مسیر سعی و تلاش کند تا به سرمنزل مقصود برسد و یکی دیگر از کلیدهای موفقیت استمرار و برنامه ریزی مناسب است؛ البته مربیان و خانواده ها در این مسیر همچون چراغی برای روشن کردن راه؛ دانش آموزان را تا پایان همراهی می کنند.
در پایان صدیقه مؤمنی فر، کارشناس امور بانوان و جوانان ضمن ارائه نظرات و پیشنهادات، از تعامل خوب و ارزنده مدیران و عوامل مدرسه خصوصا زهرا سروی مدیر مدرسه علامه قزوینی و نیره آغاسی معاون پرورشی این مدرسه قدردانی کرد.

گفتنی است در این مراسم از دانش آموز عسل لشنی شاعر برنا و نواندیش منطقه 15 به صورت ویژه تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار