اختتامیه پویش قرآنی بهار در بهار منطقه ۱۵

تهران(پانا)- رسالت بزرگ آموزش و پرورش با تعاون و تعامل شکوفا می شود و در این راستا مدرسه محور اصلی پیشرفت یک کشور است.

کد مطلب: ۱۱۹۶۶۱۲
لینک کوتاه کپی شد
اختتامیه پویش قرآنی بهار در بهار منطقه ۱۵

اختتامیه پویش قرآنی بهار در بهار و پویش زمین پاک با حضور سعید شهریاری مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۵، سرهنگ محمد نبیونی مشاور سپاه قدس و هم رزم شهید قاسم سلیمانی، وحید رضا محمدی شهردار منطقه ۱۵، زهرا خلیلی معاون محیط زیست شهر تهران و جمعی از همکاران فرهنگی در سالن شهید صالحی منطقه ۱۵ برگزار شد.

سعید شهریاری؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ضمن خوش آمد گویی و تشکر از عوامل اجرایی این دو پویش که با محوریت مدرسه بنی هاشم به انجام رسید؛ عنوان کرد: در پویش قرآنی بهار در بهار از بین ۳۰۰۰ شرکت کننده ۱۵ دانش آموز به عنوان برتر دست پیدا کردند و همچنین در مسابقات محیط زیست نیز ۵۰۰۰ شرکت کننده داشت که در این مراسم از نفرات برتر تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی در ادامه گفت: ۶ ساحت در سند تحول بنیادین تعریف شده که باید دانش آموزان در این ۶ ساحت توانمند شوند. رسالت و مأموریت بزرگی که امروز بر دوش آموزش و پرورش نهاده شده تا با ارتقا و توانمند کردن دانش آموزان، آنها را به عنوان یک شهروند سالم و کامل به جامعه تحویل دهد؛ بر کسی پوشیده نیست و این امر بسیار مهم تنها با یاری خانواده ها، نهادها و سایر دستگاه ها می تواند به تعالی برسد.

شهریاری افزود: این پویش ها و مسابقات که با همکاری چند دستگاه و نهاد از جمله شهرداری، محیط زیست، سپاه پاسداران و ... به انجام رسیده؛ بخشی از همکاری های بین نهادی را نشان می دهد و این گونه پویش ها باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شوند و در همه عرصه ها صادق است.

سپس زهرا خلیلی؛ معاون محیط زیست شهر تهران گفت: تعامل ادارات و خصوصا خانواده ها با سایر دستگاه ها در هر زمینه ایی می تواند جامعه را به سمت رشد و پیشرفت ببرد، بنابراین ما نیاز به مشارکت همه مردم در تمام سطوح داریم؛ خصوصا دانش آموزان عزیز که می تواند به عنوان سفیر محیط زیست در مدارس، خانواده ها، جمع دوستان و فامیل ها و ... به جامعه خود خدمت کنند.

خلیلی بیان کرد: در اکثر کشورهای پیشرفته دنیا، اگر پیشرفت و رشدی حاصل می شود، حاصل تلاش و مشارکت دستگاه های دولتی و مردم است. من از مدعوین این جلسه خواهش می کنم ما را در امر محیط زیست که بسیار مغفول واقع شده، یاری دهند تا بتوانیم با تعامل و تعاون این منطقه را هر چه بیشتر تقویت کنیم.
در ادامه وحید رضا محمدی، شهردار منطقه ۱۵ ضمن تشکر از مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۵ به سبب تعامل، همکاری، همفکری با ادارت دیگر گفت: شهرداری به نوعی با تمام ادارات و نهادها همکاری می کند و به صورت ویژه با آموزش و پروش ارتباط دارد.

وی افزود: در بررسی ها و کنکاش ها نشان داده شده که اگر در جامعه ای پیشرفتی حاصل می شود، مرهون خدمات و تلاش های آموزش و پروش آن جامعه است که دولت و مردم با نگاه ویژه ای که به آموزش و پرورش دارند باعث شدند که نقطه عطفی در آن کشور ها به وجود بیاید.

محمدی بیان کرد: منطقه ۱۵؛ اولین منطقه ای بود که طرح مزرعه سبز را به خانه برد و در این زمینه از ظرفیت دانش آموزان به نحو بهینه استفاده کرد؛ البته سرانه فضای سبز در منطقه ۱۵ در سطح مطلوبی قرار دارد و در ردیف مناطق با سرانه فضای سبز مناسب است.
در پایان سرهنگ نبیونی؛ مشاور سپاه قدس و هم رزم شهید قاسم سلیمانی با عنوان این مطلب که مدرسه محور پیشرفت یک کشور است؛ پرچم حرم حضرت زینب(س) را جهت تبرک در اختیار مدعوین قرار دادند و به صورت جداگانه و با اهدا جوائزی از متسابقین تقدیر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار