کارشناس مشاوره منطقه ۱۳ در جلسه هدایت تحصیلی:

هدایت تحصیلی؛ انتخاب مسیر سرنوشت سازِکلاس نهمی‌ها

تهران (پانا)- هر ساله دانش آموزان پایه نهم برای ورود به متوسطه دوم درگیر انتخاب رشته و هدایت تحصیلی هستند. هدایت تحصیلی با انتخاب درست و آگاهانه در سرنوشت دانش آموزان تاثیرگذار است.

کد مطلب: ۱۱۹۵۹۱۸
لینک کوتاه کپی شد
هدایت تحصیلی؛ انتخاب مسیر سرنوشت سازِکلاس نهمی‌ها

مژگان نظری؛ کارشناس مشاوره منطقه ۱۳ در گفت و گو با پانا، پیرامون مباحث مطرح شده در جلسه کمیته هدایت تحصیلی برای دانش آموزان پایه نهم که با حضور اعضای کمیته در اتاق ریاست منطقه برگزار شد سخن گفت.

کارشناس مشاوره منطقه ۱۳ گفت: «هدایت تحصیلی به منظور راهنمایی دانش آموزان پایه نهم در فرآیند انتخاب رشته دوره تحصیلی متوسطه اول انجام می گیرد. این فرآیند بر اساس نتیجه و امتیاز دهی عوامل مختلفی همچون نتایج آزمون های مشاوره ای، نتایج عملکرد های تحصیلی و علایق و استعداد های دانش آموزان جمع بندی شده و رشته های تحصیلی مناسب آن ها را اولویت بندی می کند. با توجه به فعالیت های ارزشمندی که در طول سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۹۹ با همکاری مدیران مدارس متوسطه دوم جهت معرفی مدارس در کانال هدایت تحصیلی و مدیران و مشاوران متوسطه اول در کنار تیم هدایت تحصیلی منطقه ۱۳ انجام شده جلسه ای جهت تصمیم گیری، پیرامون هماهنگی تیم هدایت تحصیلی منطقه با مدیران و مشاوران برای هدایت دانش آموزان و خانواده ها جهت ثبت نام با انتخاب درست در پایه دهم تشکیل شد.»

وی افزود: «در این نشست قرار شد طی این هفته جلساتی برای مدیران هنرستانها و مدیران متوسطه اول و مشاوران جهت هماهنگی فعالیتها مربوط به هدایت تحصیلی دانش آموزان برگزار شود.»

نظری گفت: «در زمینه استقرار میز هدایت تحصیلی با حضور مشاوران منطقه طبق برنامه از پیش تعیین شده از دیگر موضوعات جلسه بود. نحوه استقرار تیم هدایت تحصیلی با حضور مشاورین متخصص در منطقه ۱۳ جهت مشاوره و راهنمایی خانواده ها و پیگیری مشکلات احتمالی با رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصله اجتماعی بررسی شد.»

وی در پایان اظهار کرد: «با حضور کارشناس فناوری منطقه مشکلات انتقال نمرات از سامانه سیدا به دانا بررسی و تصمیم بر این شد که مراحل انجام کار توسط مدیران مدارس با واحد امتحانات هماهنگ شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار