در آئین تجلیل از کانون یاریگران زندگی منطقه ۱۳ عنوان شد:

۵۰ مدرسه منطقه ۱۳، در طرح یاریگران زندگی شرکت خواهند کرد

تهران(پانا)- در راستای اجرای سند تحول بنیادین، سال ۱۴۰۰؛ اجرای هشت برنامه و دو طرح اصلی در حوزه آسیب‌های اجتماعی در شهر تهران، آغاز شده که کلیت برنامه ها در دو طرح "یاریگران زندگی و نماد" اجرا خواهد شد و دیگر برنامه ها در درون این دو موضوع جای خواهند گرفت.

کد مطلب: ۱۲۱۰۱۴۲
لینک کوتاه کپی شد
۵۰ مدرسه منطقه ۱۳، در طرح یاریگران زندگی شرکت خواهند کرد

آئین تجلیل از مدارس عضو یاریگران زندگی با حضور سید محمدهادی حسینی؛ مدیر منطقه ۱۳، محمد رحیم؛ رئیس اداره مراقبت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، علی امیری؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی، مژگان نظری، کارشناس مشاوره، مدیران و دانش آموز برگزیده در منطقه برگزار شد.
سید محمد هادی حسینی مدیر منطقه ۱۳، ضمن قدردانی از حوزه پرورشی و مدیران مدارس مجری طرح یاریگران گفت: طرح یاریگران زندگی پشتوانه علمی دارد و مبنای برگرفته از این طرح، درس پژوهی است. برای گسترش درس پژوهی در مدارس نیاز است که مدارس طبق چارچوب سند تحول بنیادین(که سرفصل همه فعالیت ها در نظام آموزش و پرورش است) درس پژوهی را شاخص اصلی برنامه ها قرار دهند.

حسینی با اشاره به اهمیت طرح یاریگران زندگی افزود: در طرح یاریگران زندگی در مدارس، مشکلات و مسائل شناسایی می شود و بر اساس اولویت، اعضا؛ با همفکری و مشارکت در صدد رفع مشکلات تلاش می کنند. در شرایط کنونی و با توجه به ورود کرونا در دو سال اخیر مشکلات زیادی را در مدارس شاهد هستیم که با توجه به اجرای این طرح، مدارس با کمک مشاوران آمادگی لازم را برای عبور از دوران پساکرونا و حل مشکلات احتمالی کسب خواهند کرد.

محمد رحیم ضمن تبریک هفته دولت به همه همکاران و دولتمردان گفت: اگر در راستای برنامه های توسعه، یک تکلیف را برای آموزش و پرورش در نظر داشته باشیم اجرای سند تحول بنیادین است و در راستای اجرای این سند، سال ۱۴۰۰ را با ۸ برنامه و دو طرح اصلی در حوزه آسیب های اجتماعی، آغاز کردیم که کلیت برنامه های امسال در دو برنامه "یاریگران زندگی و نماد" اجرا خواهد شد و دیگر برنامه ها در درون این دو موضوع جای خواهند گرفت. همچنین با توجه به شرایط خاص و تجربه‌ای که از سال های گذشته داشتیم در حوزه اجرایی، به این طرح وسعت داده شده تا در دوران پسا کرونا که پیامد اتفاقات در حوزه اجتماع و خانواده اجتناب پذیر خواهد بود؛ با کمک اطلاعات و داده‌های مبتنی بر حقیقت از طرف مدیران مجری طرح با حداکثر توان در خدمت دانش‌آموزان باشیم.

علی امیری ضمن تشکر از حضور محمد رحیم در منطقه ۱۳ که در طرح یاریگران زندگی در سطح شهر تهران صاحب نظر و دغدغه مند هستند گفت: طرح یاریگران زندگی طرح جامعی است و ما در حال حاضر در ابتدای مسیر هستیم و برای عبور از آن و رفع مشکلات دانش آموزان، نیازمند زمان و هزینه هستیم.
در ادامه مژگان نظری؛ کارشناس مشاوره ضمن تشکر از حضور مدیران محترم و دانش آموز برگزیده و فعال هنرستان سمیه و با اشاره به فعالیت های مدارس مجری در این طرح گفت: سال گذشته ۳۰ مدرسه در منطقه ۱۳ در این طرح شرکت کردند که امسال با توجه به شرایط خاص و برش منطقه ای تعریف شده، ۵۰ مدرسه در این طرح شرکت خواهند کرد.
در پایان مراسم، مدیران در مورد فعالیت کانون، نظرات و پیشنهاداتی ارائه دادند و از اعضاء کانون یاریگران زندگی، مدیران مدارس و دانش آموز برگزیده به صورت نمادین قدردانی شد.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار