رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش وپرورش شهرتهران

میز نماد باید در تمام مناطق تشکیل شود

تهران(پانا) - رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش وپرورش شهرتهران دو طرح نماد و یاری گران زندگی را دو برنامه ذیل سند تحول دانست.

کد مطلب: ۱۱۹۵۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد
میز نماد باید در تمام مناطق تشکیل شود

محمد رحیم؛ رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش وپرورش شهر تهران در جلسه معاونین پرورشی گفت: «سال ۱۴۰۰ سال پایانی برنامه ششم توسعه است و در این برنامه آنچه برای آموزش وپرورش مقدر شده؛ اجرای سند تحول بنیادین است که ذیل این سند، دوبرنامه اصلی و عملکردی قرار دارد: اولی نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان(نماد) و دومی طرح یاری گران زندگی است که در سال ۹۸ این طرح۲۰٪ ودر سال۹۹ حدود ٪ ۳۰ درصد و احتمالا در سال ۱۴۰۰ بین ۳۰-۴۰ ٪در مدارس اجرا شود.»

رحیم ضمن ارائه برش تکالیف مربوط به فعالیت های سال پیش رو گفت: «آنچه را نشود اندازه گیری کرد، نمی شود مدیریت کرد به همین منظور در این برش اعداد مشخص شده اند.»

وی در ادامه تشکیل میز نماد در مناطق را ضروری دانست و افزود: «میز نماد باید در تمام مناطق تشکیل شود و همه مناطق مجری این طرح باشند. ۴ منطقه به صورت اصلی همه مناطق به صورت بخش اورژانسی طرح نماد فعالیت کنند.»

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش شهر تهران همچنین گفت: «شرایطی فراهم شده تا دانش آموزان، اولیاء ومرابیان در مواقع اورژانس اجتماعی از طریق خطوط تعریف شده،راهنمایی و مشاوره بگیرند.»

رحیم با اشاره بر سامانه همگام افزود: «اکثر فعالیت های حوزه پرورشی در همگام درج و مورد قضاوت قرار می گیرد. در خصوص فعالیت های مراقبت از آسیب های اجتماعی نیز ثبت فراوانی ها، ثبت مداخلات، مشخص کردن محلات پرخطر و... در این سامانه است.»

وی در پایان با بیان این نکته که حوزه مراقبت در تابستان تعطیل نخواهد بود؛ بر انجام فعالیت های مربوط به توانمندسازی در این ایام تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار