عظیم عراقی خبر داد

آغاز فعالیت ۵۸ پایگاه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی در شهرستان‌های تهران

تهران (پانا) - با حضور معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی آیین افتتاحیه فعالیت ۵۸ پایگاه برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شهرستان های تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۹۴۸۷۵
لینک کوتاه کپی شد
آغاز فعالیت ۵۸ پایگاه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی در شهرستان‌های تهران

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، محمد حسن عظیم عراقی معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در این مراسم با بیان اینکه در سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی سال جاری بیش از ۱۰۰ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و ۵۰ هزار نوآموز بدو ورود به پیش دبستان در شهرستان های استان تهران ارزیابی خواهند شد گفت: امسال ۵۸ پایگاه با ظرفیت پذیرش روزانه حدقل ۳۳ نفر در هر پایگاه در شهرستان های استان تهران فعالیت خواهند کرد.

معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی سابقه ۲۵ ساله دارد، گفت: برنامه سنجش در گذشته به‌صورت حضوری نوبت گیری می شد اما اکنون به شکل الکترونیکی نوبت گیری می شود و تاکنون ۴۰۰ هزار نوآموز در سامانه سنجش نوبت گیری کرده اند.

عظیم عراقی به ارزیابی های برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی اشاره کرد و گفت: در این‌ برنامه موارد توده بدنی، بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی نوآموزان ارزیابی می شود.

معاون تشخیص و پیشگیری هدف اصلی برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی را پیشگیری از بروز و پیشرفت معلولیت ها دانست و گفت: در این برنامه معلولیت های پنهان که تاکنون شناسایی نشدند نیز شناسایی می شود.

عظیم عراقی گفت: برنامه سنجش یک برنامه خودگردان است که اعتبارات آن توسط خود برنامه تامین می شود و بابت سنجش هر دانش آموز ۵۰ هزار تومان دریافت می شود.

وی تصریح کرد: برای حمایت از اقشار کم در آمد در برنامه سنجش ۵ درصد نوآموزان به صورت رایگان و ۱۰ درصد نوآموزان هم به صورت نیم بها در هر استان سنجش می شوند و برای تمامی عشایر برنامه سنجش رایگان است.

معاون سازمان آموزش پرورش استثنایی با بیان اینکه امسال ۵ میلیارد تومان برای ملزومات بهداشتی در مرحله اول به استان ها واریز شده است، بیان ‌کرد: با توجه اهمیت مداخلات بهنگام طلایی در سال جاری ۶۰۰ هزار نوآموز پیش دبستانی نیز سنجش خواهند شد.

معاون سازمان گفت: امسال ۴۰۰ هزار نوآموز پیش دبستانی که سال گذشته ارزیابی نشدند به برنامه سنجش اضافه شده است.
عظیم عراقی به اقدامات صورت گرفته در همین راستا اشاره کرد و گفت: امسال در هر پایگاه روزانه ۳۳ نو آموز ارزیابی می شوند که سال گذشته ۲۰ نوآموز در هر پایگاه روزانه ارزیابی می شدند.

وی با بیان اینکه در مناطقی که نیاز باشد پایگاه تخصصی پیش دبستانی ایجاد خواهد شد گفت: ساعت کار پایگاه ها از ۴ ساعت به ۵ ساعت افزایش پیدا کرده است و تنها یکی از والدین به همراه دانش آموز در پایگاه حضور پیدا خواهد کرد.

معاون‌سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه برنامه سنجش جهت جایدهی مناسب دانش آموزان و برقراری عدالت انجام می شود، گفت: این برنامه با همکاری وزارت بهداشت اجرا می‌شود و نتایج بسیار کاربردی دارد که بلافاصله مورد استفاده قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: چپ یا راست دست بودن دانش آموز، بی سوادی والدین، وضعیت واکسیناسیون، وضعیت دندان ها، شناسایی دیرآموزان و شناسایی اتباع از جمله نتایج حاصل از سنجش است.

عظیم عراقی در پایان به فعالیت پرورشی اشاره کرد و گفت: امسال مسابقات در رشته های قرآن، عترت و نماز، هنر های آوایی و نمایشی در فضای مجازی برای دانش آموزان با نیاز های ویژه برگزار خواهد شد. امسال حدقل ۸ هزار نوآموز در فعالیت های اوقات فراغت تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار