آماده‌باش بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان در پی افزایش بیماران کووید19 در فارس

شیراز (پانا) - رییس دانشگاه‌علوم‌پزشکی و خدمات‌بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به افزایش موارد مثبت کووید19 در فارس و استان‌های همجوار، از برقراری وضعیت آماده‌باش در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۹۴۵۶۶
لینک کوتاه کپی شد
آماده‌باش بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان در پی افزایش بیماران کووید19 در فارس

مهرزاد لطفی صبح امروز در در سیصد و چهل و هفتمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹، با اعلام این خبر افزود: با توجه به افزایش موارد بستری در بیمارستان‌های استان و احتمال بازگشت به وضعیت بحران، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان باید آمادگی پذیرش و مواجهه با افزایش موارد بستری در بخش کووید 19 را داشته باشند.

او با بیان اینکه در شرایط فعلی، بهترین راه جلوگیری از انتشار کروناویروس و یاری مدافعان سلامت، تعهد عمومی به رعایت اصول بهداشتی و خودمراقبتی است، از مردم خواست تا استفاده مداوم از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی از دیگران و شستشو و ضدعفونی کردن مرتب دست‌ها را جدی بگیرند.
لطفی با اشاره به اینکه تزریق واکسن با هدف ایمن‌سازی و در راستای تامین سلامت مردم انجام می‌شود، تاکید کرد: نه تنها افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند، بلکه افرادی که تزریق واکسیناسیون کووید19 برای آنان انجام شده نیز باید اصول بهداشتی را به صورت جدی رعایت کنند.
رییس دانشگاه ضمن پیگیری آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا در روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبود یافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی، بررسی نمودارهای مربوط به تزریق واکسن کووید19 در استان و کشور، همچنین پایش عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در فارس پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار