کاروان زیر سایه خورشید به شهرستان کوهبنان بام فرهنگی استان کرمان رسید

کرمان(پانا) - همزمان با دهه کرامت مردم شهرستان کوهبنان میزبان سفیران معنوی علی بن موسی الرضا (ع) شدند.

کد مطلب: ۱۱۹۴۴۶۷
لینک کوتاه کپی شد
کاروان زیر سایه خورشید به شهرستان کوهبنان بام فرهنگی استان کرمان رسید

خدام امام رضا پس از حضور در بخش طغرالجرد و دیدار با امام جمعه و خانواده شهدا به دهستان جور کوهبنان وارد شدند و با خانواده شهید محسن‌توکلی دیدار کردند و در ادامه ضمن دیدار با خانواده شهید علی قهرمان با حضور در امامزاده سلیمانشاه کوهبنان به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند و در مراسم جشن زیر سایه خورشید در صحن مطهر امام زاده سلیمانشاه شرکت کردند.

این مراسم با حضور امام جمعه کوهبنان، علما و روحانیون‌، فرماندهان نظامی و انتظامی،مسئولین اجرایی، بسیجیان، خانواده های معزز شهدا و مردم ولایت مدار و بسیجی کوهبنان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم امام جمعه کوهبنان با تبریک دهه کرامت گفت: در بحث ریاست جمهوری و شوراها انتخاباتی در شان نظام اسلامی برگزار شد که رضایت شهدا را در پی داشت در حقیقت با انتخابات ۲۸ خرداد امید در وجود مردم زنده شد.

حجت الاسلام شیخ مرتضی جعفری افزود: در دهه تکریم‌امام زادگان قرار داریم امام زاده سلیمانشاه از جمله این بقاع متبرکه و قابل تکریم است، بنابراین جا دارد که مردم در ساخت رواق امام صادق (ع) در جوار امام زاده سلیمانشاه همت کنند.

وی خاطر نشان کرد: امام رضا (ع) در هنگام عبور از نیشابور با حضور عده ای از مردم و علما مواجه شدند که حدود ۲۴ هزار نفر به استقبال حضرت آمدند و درخواست حدیث کردند.

امام جمعه کوهبنان بیان کرد: حضرت حدیث سلسله الذهب را برای حاضرین قرائت کردند اگر بخواهیم‌ عزت و سربلندی دو سرا را کسب کنیم باید همواره ولایت مدار باشیم و با جان و دل در کنار ولایت حرکت کنیم.

وی ادامه داد: ولایت فقیه در حقیقت ادامه ولایت ائمه اطهار است حرکت در این مسیر باعث عزت و آبروی انسان است.

لازم‌به ذکر است مراسم جشن زیر سایه خورشید در کوهبنان با تکریم امام زاده سلیمانشاه کوهبنان، قرائت فاتحه برای شهیدان، قرائت صلوات خاصه، مولودی خوانی، سخنرانی، افتتاح مهدالرضای قرانی آستان قدس رضوی و ... همراه بود.

خبرنگار: علی اصغر نامجو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار