حسینی خبر داد
جزئیات تدوین آیین نامه نحوه ورود معلولان به دانشگاه فرهنگیان
تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در دیدار با مدیرعامل شبکه تشکلهای نابینایان و کمبینایان کشور گفت یکی از برنامههای اصلی سازمان آموزش و پرورش استثنایی مناسب سازی همه ابعاد نظام تعلیم و تربیت برای دانشآموزان با نیازهای ویژه است.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست گفت: مولفه ها، اجزا و ارکان مدرسه باید با نیازهای دانش آموزان انطباق یابد و با شرایط آنها متناسب شود و با این هدف بسته تحولی مدرسه انطباقی با سه برنامه و ۹ فعالیت سال گذشته در آموزش و پرورش استثنایی اجرایی شد.
نماینده وزیر آموزش و پرورش در ستاد کشوری هماهنگی و پیگیری مناسب سازی در ادامه گفت: استاندارد سازی مراکز و مدارس موجود در همه ابعاد و توسعه مراکز جدید در دستور کار سازمان آموزش و پرورش استثنایی قرار دارد.
وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۹ درصد خدمات توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی به نوآموزان پیش دبستانی افزایش داشت اظهار کرد: ارائه خدمات توانبخشی و آموزشی به نوآموزان استثنایی باید از سنین پایین شروع شود و اولین گام آن شناسایی و غربالگری نوآموزان دارای نیازهای ویژه است.
وی افزود: بسته مداخلات بهنگام طلایی با هدف مداخلات بهنگام در آموزش و پرورش استثنایی تدوین شده است و در همین راستا تفاهم نامه هایی با وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی برای استفاده از نتایج غربالگری این دستگاه ها منعقد شده است. در اولین نشست شورای سازمان در سال جاری که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار خواهد شد افزایش سه گروه به گروه های تحت پوشش سازمان آموزش و پرورش استثنایی تصویب خواهد شد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی یکی از ضرورت های دانش آموزان با نیازهای ویژه را آموزش های کاربردی و مهارتی دانست و گفت: مدارس دانش آموزان با نیازهای ویژه باید مدارس زندگی باشند و دوره های متوسطه پیش حرفه ای و حرفه ای با همین هدف در آموزش و پرورش استثنایی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه راه اندازی شده است.
حسینی افزود: آموزش مهارت های چندگانه به ۱۰ درصد معلمان دانش آموزان ناتوان ذهنی و آموزش زبان اشاره و خط بریل آموزش به ۸ هزار نفر از جمله برنامه های سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال گذشته بود. آیین نامه نحوه ورود معلولان به دانشگاه فرهنگیان تدوین شده است و در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار دارد.
ارسال دیدگاه