نقش برنامه تلویزیونی «چشمانداز» در انتقال نظرات نخبگان به نامزدهای انتخابات
تهران (پانا) - همزمان با اعلام نتایج سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، باشگاه اقتصاددانان با انتشار بیانیهای بر تداوم نقد علمی، مسئولانه و همراه با راهکار دولت منتخب به منظوربه ارتقای عملکرد اقتصادی کشور و دولت تاکید کردند.
به گزارش رابط عمومی برنامه «چشم انداز»، در این بیانیه به ویژه بر نقش سازنده برنامه تلویزیونی «چشمانداز» شبکه ایرانکالا در پیگیری پویش#اقتصادبرای آینده_ایران نیز تاکید شده است؛ موضوعی که میتواند نشان دهنده تلاقی کارکردهای مثبت رسانه، نخبگان و سیاستمداران باشد.
اعضای باشگاه اقتصاددانان در ابتدای بیانیه خود با اشاره به طراحی ۱۸ پرسش مهم از نامزدها به منظور ارائه راه حل عملی و مشخص پیش ازآغاز انتخابات اشاره کرده و افزودند: در اول خردادماه و پس از انتشار متن پویش در ۶ روزنامه و دهها خبرگزاری، از چهارم خرداد ماه در برنامه تلویزیونی «چشمانداز» شبکه ایران کالا، از پویش #اقتصادبرای آینده_ایران رونمایی شد.با نظر امضاءکنندگان پویش مقرر شد که این برنامه کانالی برای ارتباط بین مردم، پویش و کاندیداهای محترم باشد و با دعوت از کارشناسان مختلف، متن پویش جهت آگاهرسانی بیشتر مردم و مطالبه از کاندیداهای محترم، مورد تحلیل قرار گیرد. از آن به بعد به کمک برنامه چشمانداز هر شب یک سوال پویش مورد تحلیل قرار گرفت و در سه روز آخر منتهی به انتخابات نیز ویژهبرنامه «ایران ۱۴۰۰» به روی آنتن رفت.
در ادامه این بیانیه آمده است: باشگاه اقتصاددانان نقش فعالی در تقارن اطلاعات بین کاندیداها و مردم ایفا نمود و تا اندازه ای نیز مباحث پویش در صحبت های کاندیداهای محترم انعکاس یافت و فضای کارشناسی اقتصادی بهتری شکل گرفت.
باشگاه اقتصاددانان در پایان بیانیه خود با اشاره به مشارکت قابلتوجه مردم در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ چنین آوردهاند: ما اقتصاددانان همچنان با نقد علمی همراه با راهکار و عاری از تعصب و جناح بندی های سیاسی، مسئولانه به ارتقای عملکرد اقتصادی کشور و دولت کمک خواهیم کرد و لحظه ای دریغ نخواهیم کر. انتظار می رود منتخب ریاست جمهوری نیز، اعتماد مردم و اقتصاددانان مستقل را جلب نماید و ساز و کاری شفاف برای پاسخگویی و مشارکت فعالانه بیشتر مردم ارائه دهد.
ارسال دیدگاه