استان اردبیل با تبدیل تحریم به فرصت، قطب تولید و صادرات اسباب‌بازی شد

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل اعلام کرد استان اردبیل با تبدیل تحریم‌ها به فرصت، قطب تولید و صادرات اسباب‌بازی در کشور شده است.

کد مطلب: ۱۱۹۳۰۲۱
لینک کوتاه کپی شد
استان اردبیل با تبدیل تحریم به فرصت، قطب تولید و صادرات اسباب‌بازی شد

اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جریان بازدید از روند تولید اسباب بازی در اردبیل، اقدامات سرمایه گذاری یک واحد در تولید توپ های ورزشی و اسباب بازی را قابل قدردانی دانست و این واحد تولیدی را نمونه بارز تبدیل تهدیدهای تحریم به فرصت عنوان کرد.

او افزود: این واحد با تولید ۱۳۰ نوع اسباب بازی فاز اول فعالیت خود را با اشتغال ۶۵ نفر آغاز کرده و برای اولین بار اسباب بازی ماشین های کنترل دار را در کشور تولید می کند.

استاندار اردبیل اظهار کرد: با توجه به تحریم ها علیه کشور واردات اسباب بازی به کشور ممنوع شده بود که این واحد با تولید اسباب بازی به عنوان اولین واحد در سطح کشور، تولیدات خود را به دو کشور دیگر نیز صادر می‌کند.

بهنام جو گفت: تولید لوازم اسکیت از دیگر تولیدات این واحد است که به داخل و خارج از کشور عرضه می شود.

صفا مهدی زاده، سرمایه گذار این واحد تولیدی در خصوص فعالیت‌شان گفت: با ممانعت از واردات اسباب بازی که بیشتر از کشور چین انجام می شد، اقدامات لازم برای تامین مواد اولیه و تولید اسباب بازی را در استان آغاز کردیم.

او بیان کرد: ۱۳۰ آیتم اسباب بازی در این واحد تولید می شود که ۶۵ مورد آن صادراتی است.

این سرمایه گذار اردبیلی اظهار کرد: در حال حاضر تولیدات اسباب بازی از این واحد به دو کشور عراق و ترکیه صادر می شود که بعد از کرونا صادرات به حوزه خلیج فارس و قفقاز نیز انجام خواهد شد.

مهدی زاده میزان اشتغال را ۶۵ نفر عنوان کرد و از افزایش تعداد اشتغالزایی تا آخر سال به ۲۰۰ نفر خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار