عبدی: تیم ملی به کلاس کاری خودش بازگشت

تهران (پانا) - کارشناس فوتبال کشورمان معتقد است پس از افت شدید تیم ملی در دور رفت مسابقات، اکنون حریفان باتوجه به عملکرد ملی‌پوشان در دور برگشت باید نگران ایران در مرحله نهایی مسابقات باشند.

کد مطلب: ۱۱۹۳۰۱۶
لینک کوتاه کپی شد
عبدی: تیم ملی به کلاس کاری خودش بازگشت

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، حسین عبدی در ابتدا گفت: از اینکه تیم ملی در این چهار بازی با اقتدار و طبق انتظار عمل کرد بسیار خوشحالم. در فوتبال بعضی وقت‌ها پتانسیل دارید، اما عملکرد دور از انتظار رقم می‌خورد. اینکه در مسابقات دور برگشت با استعداد بازیکنان و پتانسیل تیمی، همه انتظارات برآورده و موجب غرور ملی شد، همه باید خوشحال باشیم. ضمن اینکه به کلیه دست اندکاران، مدیران فدراسیون و کادرفنی که در این شرایط بسیار سخت با حداکثر شجاعت، قبول زحمت کردند تبریک می‌گوشم. همچنین به طور خاص به بازیکنان که همه انرژی و استعدادشان را با از خودگذشتگی در زمین مسابقه گذاشتند.
مربی اسبق پرسپولیس در ادامه گفت: کار بسیار سختی بود و باید قبول کرد که حضور در بازی متمرکز برای مدت دو هفته و انجام چهار بازی پشت سر هم کاری طاقت فرسا است. با وجود مشکلاتی که از قبل داشتیم و حتی در دسترس نبودن بازیکنان و نداشتن بازی های دوستانه که خیلی از تیم ها در شرایط شیوع کرونا از انجام بازی دوستانه دور ماندند. یکی از مشکلات ما این بود که در این چهار بازی، یکی در میان با تیم‌هایی بازی داشتیم که در دور رفت ما را شکست داده بودند. همین موضوع موجب نگرانی همه شده بود.
بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران در خصوص بازی‌های تیم ملی در این دور از مسابقات تصریح کرد: بازی اول مقابل هنگ‌کنگ که در واقع یک بازی تدارکاتی بشمار رفت. از نظرم بازیکنان در بازی مقابل هنگ کنگ خودشان را شناختند. در دومین مسابقه مقابل بحرین عملکرد تیمی ما در نیمه اول دلچسب نبود، اما در نیمه دوم بهتر شدیم و با اقتدار یک پیروزی مهم را کسب کردیم. بحرین همیشه خاطرات بدی در منامه برای ما رقم زده بود که با این پیروزی این خاطرات دیگر پاک شد و بعید است از نظر روانی در مسابقات بعدی مقابل این تیم مشکلی داشته باشیم. در بازی برابر کامبوج چند نفر از بازیکنان به ترکیب اضافه شدند و مورد ارزیابی قرار گرفتند.
عبدی درباره بازی شب گذشته مقابل عراق اظهار داشت: به غیر از یکی دو صحنه در نیمه نخست که عراقی‌ها در ضد حمله خطرناک نشان دادند، به طور کلی در طول 90دقیقه مایل به نگه داشتن بازی و صعود به عنوان تیم اول به دور بعدی مسابقات بودند. اما کلیت بازی در اختیار بازیکنان ما بود و کاملا با آرامش بازی را کنترل کردیم و دیدیم زمانی که عراق عقب افتاد، اما حتی نتوانست به آب و آتش بزند و از شکست فرار کند، چرا که تحت کنترل کامل تیم ما قرار گرفته بود. ایده‌آل‌ترین شرایط برای ما همین بود که با اتحاد بازیکنان و کادرفنی و مدیریتی رقم خورد، انجام چهار بازی و کسب 12 امتیاز و صعود به عنوان تیم نخست گروه.
عبدی با تاکید به لزوم آماده سازی هرچه بهتر برای دور نهایی مسابقات انتخابی گفت: از نظرم بزرگترین و مهمترین کاری که نیاز است برای دور بعدی انجام دهیم، انجام بازی‌های دوستانه سطح بالا است. به هر حال برنامه ریزی و ... مهم است اما مهمترین قسمت برای وارد شدن به دور بعدی مسابقات از نظرم انجام بازی‌های تدارکاتی سطح بالا است تا بازیکنان هماهنگ‌تر شوند. اگر دقیق به موضوع نگاه کنیم، در همین چهار بازی اگر بازی با عراق اولین بازی دور برگشت بود کار برای بازیکنان خیلی سخت‌تر بود. اما بازی با هنگ کنگ و کامبوج باشد شد که بازیکنان هماهنگ به مصاف عراق بروند. به طور کلی بازیکنان با بازی تدارکاتی بیشتر خودشان را و مربی‌ها ترکیب ها تیمشان را می شناسند. تیم ملی ایران بعد از یک افت شدید که در دور رفت داشت، اما خوشبختانه توانست به کلاس کاری خودش برگردد و برای دور بعدی مسابقات رقبا باید نگران ایران باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار