نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان در ارتباط زنده اینترنتی با مدیران مدارس ناحیه ۲:

حضور مردم در انتخابات به عنوان یک تکلیف ملی، انقلابی و حقوق شهروندی است

زنجان (پانا) - آیت اله خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان مقارن ظهر امروز در یک ارتباط زنده اینترنتی در بستر شبکه شاد پیرامون حضور حداکثری در انتخابات 1400 با مدیران مدارس ناحیه ۲ گفتگو کرد.

کد مطلب: ۱۱۹۲۹۱۹
لینک کوتاه کپی شد
حضور مردم در انتخابات به عنوان یک تکلیف ملی، انقلابی و حقوق شهروندی است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان به نقل از ناحیه ۲ زنجان، آیت اله خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان در این ارتباط زنده اینترنتی با بیان اینکه نظام کشور ما بر اساس دو اصل مهم اسلامیت و جمهوریت استوار است، اظهار کرد: شکل حکومت، مدیریت سیاسی و کلان کشور در نظام ما مردم سالاری است و خواسته اکثریت مردم جمهوری اسلامی بوده و بر همین اساس قانون اساسی و نهادهای مدیریتی تنظیم و تدوین شده است.

آیت اله خاتمی در ادامه با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی، مردم پایه اصلی مدیریت، حکومت و تصمیم گیری هستند، افزود: سالار جامعه و کشور ما مردم هستند و نوع حکومت را مردم انتخاب می کنند و همین مردم با واسطه رهبر را انتخاب کرده و به صورت مستقیم نیز رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس را انتخاب می‌کنند.

امام جمعه زنجان گفت: مردم با مشارکت در انتخابات در مدیریت های کلان کشور، شهرستان و شهر ایفای نقش کرده و در طول ۴۲ سال گذشته نقش خود را اثبات کرده اند و این مردم با پیروزی در انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و با حضور در صحنه های مختلف در نگهداری و پشتیبانی از نظام و انقلاب نقش آفرینی کرده اند.

خاتمی با اشاره به اینکه در طی ۴۲ سال گذشته 37 انتخابات برگزار شده است، گفت: مردم زنجان همیشه در پای صندوق رای حضور داشته و میزان مشارکت آنها از میانگین کشوری بالاتر بوده است.

وی در پاسخ به اینکه عده ای در کشور هستند که مردم را نسبت به حضور در انتخابات دلسرد می کنند، گفت: قهر کردن با صندوق آراء راه حل مناسبی نیست، چرا که در اینصورت افراد از حقوق شهروندی خود استفاده نمی کنند بلکه باید با حضور پرشور در انتخابات و انتخاب افراد توانمند، متعهد و اصلح به حل مشکلات کشور کمک کرد.

خاتمی در ادامه افزود: امروز در دنیا مجامع بین المللی یکی از فاکتورهای اقتدار کشور را احساس مسئولیت و حضور مردم کشور در صحنه ها می دانند و این مسئله نشان دهنده علاقمندی مردم به کشور و منافع ملی است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه امروز در شرایط بسیارحساس و سرنوشت ساز هستیم، گفت: حضور مردم در انتخابات به عنوان یک تکلیف ملی، انقلابی و حقوق شهروندی است و مردم در تصمیم گیری‌ها مخصوصاً تصمیم های اجتماعی و سرنوشت‌ساز موثر هستند.

امام جمعه زنجان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تبریک به رای اولی ها، گفت: شما با پشت سر گذاشتن بلوغ شرعی اکنون در بلوغ سیاسی هستید و این یعنی صاحب حق بوده و قدرت انتخاب دارید.

آیت اله خاتمی خطاب به رای اولی ها، گفت: کشور مال شما جوانان است و آینده آن را شما خواهید ساخت، اگر کشور زیبا می خواهید باید با حضور در سنگر علم و دانش و عرصه های اجتماعی و انتخابات باعث سربلندی، پیشرفت و سرافرازی آن شوید.

آیت‌اله خاتمی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه تغییر با حضور فعال اتفاق می افتد، ابراز امیدواری کرد: انشاءالله مردم ایران همه با هم، دست در دست هم روز جمعه 28 خرداد با حضور پرشور و گسترده در پای صندوق های آرا برای ساختن ایرانی آباد، آزاد، مستقل و سربلند حاضر خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار