لزوم فعالیتهای پرورشی و تربیت بدنی دانشآموزان با نیازهای ویژه
تهران (پانا) - مدیر پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت فعالیتهای پرورشی و تربیت بدنی بهترین بستر برای آموزش مهارتهای زندگی و مهیا شدن دانشآموزان برای زندگی در اجتماع است و این فعالیتها برای دانشآموزان استثنایی الزامی است.
![لزوم فعالیتهای پرورشی و تربیت بدنی دانشآموزان با نیازهای ویژه](https://cdn.pana.ir/thumbnail/MTIzMzk23zy2/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHQUH6iua3mkIsAIKXaKdntA,,/MTIzMzk23zy2.jpg)
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، علی حجابی مدیر پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی با طرح این سوال که از نگاه خانواده ها، فعالیت های پرورشی و تربیت بدنی یک انتخاب هستند یا یک الزام، به توصیف اهمیت جایگاه فعالیت های پرورشی و تربیت بدنی در تعلیم و تربیت دانش آموزان و به ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه پرداخت.
وی فعالیت های پرورشی و تربیت بدنی را بهترین بستر برای آموزش مهارت های زندگی و مهیا شدن دانش آموزان برای زندگی در اجتماع دانست و خاطرنشان کرد: شاید مهم ترین وظیفه ما در مدیریت پرورشی و تربیت بدنی این باشد که با برنامه ریزی های مدون به ارتقای جایگاه و اهمیت این فعالیت ها در خانواده ها کمک کنیم.
حجابی گفت: باید از نگاه به فعالیت های پرورشی و تربیت بدنی به عنوان فعالیت های فوق برنامه اجتناب شده و اولا این فعالیت ها را به عنوان بخش مهم و حائز اهمیت از برنامه های دانش آموزان پذیرفت، ثانیا برای ارتقای کیفی و کمّی آنها برنامه ریزی و اقدام کرد.
وی وجه تمایز و اهمیت مضاعف فعالیت های تربیت بدنی دانش آموزان با نیازهای ویژه در مقایسه با دانش آموزان عادی را جنبه توان بخشی این فعالیت ها و نیز ابزاری برای پیشگیری از معلولیت های ثانویه عنوان کرد.
ارسال دیدگاه