مراسم تقدیر از برگزیدگان جشنواره نویسندگان فردا در منطقه ۱۵

تهران(پانا)- موفقیت در هر زمینه‌ای نیازمند استعداد، برنامه‌ریزی دقیق و کامل و سعی و تلاش برای رسیدن به اهداف مورد نظر است.

کد مطلب: ۱۱۹۲۶۱۲
لینک کوتاه کپی شد
مراسم تقدیر از برگزیدگان جشنواره نویسندگان فردا در منطقه ۱۵

مراسم تقدیر و تشکر جشنواره نویسندگان فردا در منطقه ۱۵ با حضور عبداله نیک مهر؛ سرپرست معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه، محمود عباس زاده؛ رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش شهر تهران، ناصر جعفری؛ کارشناس مسئول فرهنگی، هنری و فوق برنامه شهر تهران، بیژن تالش پور؛ مدیر کانون شهید مطهری و جمعی از همکاران فرهنگی و دانش آموزان توانمند در این حوزه برگزار شد.

عبداله نیک مهر؛ سرپرست معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۵ گفت: جشنواره نویسندگان فردا به منظور شناسایی و کشف استعدادها و جهت دهی به دانش آموز و همچنین شکوفایی ارزشها و توانمندی های دانش آموز در قالب داستان برگزار شد.

وی در خصوص اهمیت مطالعه بیان کرد: دانش آموزان به صورت پیش فرض و از لحاظ مقدماتی استعداد این کار را دارند به شراط آنکه بعد از شناسایی و بروز استعداد، به حال خود رها نشوند؛ امروز سرانه مطالعه غیر درسی در کشور کمتر از ۱۸ دقیقه است و این گونه جشنواره ها می تواند گام موثری در افزایش سرانه مطالعه باشد.

نیک مهر افزود: موفقیت در این عرصه، اولا باید با برنامه ریزی در کنار تحصیل تان در این زمینه کوشش کنید؛ ثانیا لازم است دانش و علم مرتبط با آن را کسب کنید و یکی از موثرترین راه های آن مطالعه بیشتر است، به گونه ای که در برنامه روزمره و هفتگی خود ساعاتی را برای مطالعه ادبی مورد علاقه و نیز فنون نوشتن قرار دهید؛ ثالثا در محیط مدرسه در قالب کمیته فرهنگی شورای دانش آموزی در جلسات بحث و گفت و گو با حضور مربیان و استادان به صورت مجازی و یا با رعایت پروتکل شرکت کنید و یا می توانید انجمن های ادبی دانش آموزی را راه اندازی کنید.

در ادامه محمود عباس زاده؛ رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش شهر تهران گفت: شرکت شما عزیزان در این جشنواره نشان گر آن است که استعداد اولیه در زمینه ادبی را دارا هستید و در اینجا فرصتی فراهم شده که با نشاط و امید در جهت نتیجه مندی قدم بردارید و ان شاءالله این حرکت زیبا و مبارک در جهت رشد خلاقیت ها و شکوفایی استعدادهای ادبی و فرهنگی مداوم و مستدام باشد.

وی افزود: شما عزیزان و کلیه اهل ادب باید همواره به ظرفیت‌های احصا شده مربوط به آن توجه کنند و این هویت فرهنگی و ادبی مرهون وجود عالمان، دانشمندان و به ویژه ادیبان، نویسندگان و شعرای بزرگ ایران اسلامی است.

لازم به توضیح است به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی این مراسم در سه روز برگزار شد؛ به این گونه که نفرات سوم در یک روز، نفرات دوم در روز بعد و در پایان از نفرات اول به نحو شایسته تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار