رای اولی‌ها در انتخابات شرکت می‌کنند تا در آینده روشن کشور سهیم باشند

تهران(پانا) - مشارکت حداکثری و شکوهمند در انتخابات مهم است و انتخابات نماد حضور مردم در سرنوشت جامعه‌شان به‌شمار می‌رود.

کد مطلب: ۱۱۹۲۲۳۶
لینک کوتاه کپی شد
رای اولی‌ها در انتخابات شرکت می‌کنند تا در آینده روشن کشور سهیم باشند

عباس باستانی؛ رئیس سازمان دانش آموزی شهر تهران و پدر یک‌ دانش آموز با تاکید بر اهمیت مشارکت رای اولی ها در انتخابات گفت: «با نزدیک شدن به روز انتخابات ریاست جمهوری، بخشی از جوانان که به عنوان رای اولی شناخته می‌شوند، خود را برای خلق حماسه انتخابات در 42 سالگی انقلاب اسلامی آماده می‌کنند. رای اولی‌ها با استفاده از سواد اجتماعی، سیاسی و آگاهی عمومی به کاندیدای اصلح رای خواهند داد.»

رئیس سازمان دانش آموزی شهر تهران با اشاره بر فعالیت های دانش آموزی در سازمان دانش آموزی خاطر نشان کرد: «رای اولی ها قبل از حضور در پای صندوق‌های رای انتخابات، با شرکت در شوراهای دانش‌آموزی، مجلس دانش آموزی منطقه، استان و کشور؛ مراحلی از دموکراسی و حضور در انتخابات را تمرین می‌کنند. بی‌شک حضور رای اولی‌ها به همراه خانواده در شور و نشاط‌ بخشی به انتخابات بسیار اثرگذار است و در این دوره از انتخابات نیز حضور حداکثری این افراد در پای صندوق‌های رای پیش‌بینی می‌شود. رای اولی ها در انتخابات شرکت می کنند برای اینکه در آینده روشن کشور سهیم باشند.»

وی افزود:«با توجه به ساحت های تربیتی سند تحول بنیادین؛ ساحت تربیت اجتماعی و سیاسی، توجه خاصی به مشارکت جمعی مؤثر در حیات اجتماعی وسیاسی با رعایت اصول حق‌طلبی، حفظ کرامت و عزت، ظلم‌ستیزی، عدالت‌خواهی دانش آموز دارد.»

باستانی در ادامه با تاکید بر مشارکت در انتخابات گفت:«نکته قابل توجه اینکه ضرورت مشارکت حداکثری و شکوهمند در انتخابات برای کشور مهم است و انتخابات نماد حضور مردم در سرنوشت جامعه شان به شمار می رود.»

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ حنانه باستانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار