دبیر پنجاه و یکمین جشنواره بین المللی فیلم رشد معرفی شد

تهران (پانا)- معاون وزیر آموزش و پرورش در ابلاغی محمد ابراهیم محمدی را به عنوان دبیر پنجاه ویکمین جشنواره بین المللی فیلم های آموزشی و تربیتی رشد منصوب کرد.

کد مطلب: ۱۱۹۲۲۰۵
لینک کوتاه کپی شد
دبیر پنجاه و یکمین جشنواره بین المللی فیلم رشد معرفی شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حسن ملکی رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در بخشی از این ابلاغ بیان کرده است:" شکی نیست که جشنواره بین المللی فیلم رشد به عنوان دیرپاترین جشنواره فیلم های علمی، آموزشی و تربیتی، یک رویداد غرورانگیز بین المللی در نظام تعلیم تربیت جمهوری اسلامی ایران است که می تواند با آموزش، حفظ و انتقال دانش از طریق فیلم در بهبود فرایند یاددهی-یادگیری و تکمیل بسته های آموزشی مدارس، نقشی تأثیر گذار و مهم در روند اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش داشته باشد. شناسایی، جذب و معرفی جدیدترین تولیدات علمی، آموزشی و تربیتی در قالب رسانه ای قدرتمند به نام فیلم، از جمله مأموریت های مهم این جشنواره برای ایجاد تنوع در محیط یادگیری، تسهیل و تعمیق محتوا و ملموس نمودن مفاهیم انتزاعی است که با استمرار آن، پیوسته راه را برای تربیت نسلی خداجوی، خلاق، حقیقت طلب و سربلند هموار می سازد."

رییس پنجاه و یکمین جشنواره فیلم رشد در این ابلاغ هفت انتظار را به محمد ابراهیم محمدی مدیرکل انتشارات و فناوری آموزشی به عنوان دبیر جشنواره بین المللی فیلم خاطر نشان کرده است:

1- تلاش شود آثار راه یافته به جشنواره پنجاه و یکم ضمن همسویی با برنامه درسی ملی، بسته های تربیت و یادگیری و بیش از پیش در راستای تسهیل گری آموزشی و خدمت به معلمان و دانش آموزان باشد.

2- ضروری است گزارشی از ارتباط فیلم های پذیرفته شده در این دوره از جشنواره با محتوای آموزشی تدوین و ارائه گردد تا با افزودن به فهرست پایانی کتاب ها و بارگذاری در شبکه ملی رشد، در اختیار معلمان و دانش آموزان قرار گیرد.

3- جامعه هدف این جشنواره، معلمان و یا افرادی باشند که هم فضا و هم نیازهای لازم را با توجه به اقتضای زمانه، می شناسند.

4- همیاری و مشارکت های سایر دستگاه های دولتی و خصوصی باید در مسیر خدمت به کلاس و برنامه درسی باشد.

5-بدیهی است که با توجه به تجربیات ارزشمند جنابعالی، جشنواره پنجاه و یکم می بایست از ظرفیت بخش‌های هم افزای رسانه ای و آموزشی بهره گرفته و پیوست رسانه ای قوی و چشمگیری داشته باشد.

6- بهره وری و استفاده از تجربیات آموزشی، اجرایی و هنری همکاران سازمان و سایر بخش های وزارت متبوع بخصوص معاونت محترم پرورشی و فرهنگی با توجه به تعهد و تخصصی که در این زمینه دارند؛ در اولویت است.

7- با توجه به شرایط کرونایی و شیوع ویروس کووید 19 در جهان، اجرای تمام پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری های اجتماعی، به منظور حفظ و صیانت از سلامتی دست اندرکاران و مجریان درون سازمانی و برون سازمانی، از آغاز تا پایان این رویداد، مورد تأکید می باشد.

این جشنواره در نیمه دوم سال 1400 برگزار خواهد شد. گاه شمار و فراخوان جشنواره در اخبار آتی منتشر می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار