برگزاری هنرواره سوادآموزی از دریچه هنر در اردبیل

اردبیل(پانا) - آیین اختتامیه ورکشاپ «سوادآموزی از دریچه هنر» برگزار و از شخصیت هنری مرحوم حجت الاسلام حسین پناهی، مدیر کل فقید و چهره خدوم نهضت سوادآموزی اردبیل تجلیل شد.

کد مطلب: ۱۱۹۲۰۳۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری هنرواره سوادآموزی از دریچه هنر در اردبیل

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش اردبیل، در این آیین که در سالن اجتماعات حوزه هنری اردبیل برگزار شد، امیر رجبی، رئیس حوزه هنری استان یاد و خاطره مرحوم حجت‌الاسلام حسین پناهی از بنیان‌گذاران نهضت سوادآموزی در استان اردبیل را گرامی داشت و اظهار کرد: کارهای ارزشمندی که این چهره مردمی و دلسوز در مسیر خدمت به علم و تقویت و تعالی فرهنگ انجام داد، همیشه در تاریخ و اذهان مردم این خطه ماندگار خواهد بود.

او تصریح کرد: ما نیز در گرامیداشت اولین سالگرد مرحوم حسین پناهی سعی کردیم تا این رویداد فرهنگی و هنری را با حضور ۳۰ نفر از هنرمندان تراز اول استان اردبیل برگزار کنیم.

رئیس‌حوزه هنری استان گفت: این هنرواره در چهار رشته هنرهای تصویری،‌ طراحی پوستر، کاریکاتور و خوشنویسی انجام شد تا ۳۰ هنرمند آثار خود را با موضوع و محوریت سوادآموزی و خدمات حجت‌الاسلام حسین پناهی در معرض دید علاقمندان قرار دهند.

رجبی با قدردانی از خانواده مرحوم پناهی که هزینه یادبود اولین سالگرد این مرحوم را به تولید آثار فرهنگی اختصاص داده‌اند، افزود: این حرکت مبنای تحولات فرهنگی در استان خواهد بود که امیدواریم همه علاقمندان با احساس مسئولیت در این عرصه حضور پیدا کرده و زمینه تحول را در بخش فرهنگی و هنری به وجود آورند.

صادق پناهی، فرزند حجت‌الاسلام حسین پناهی نیز در این آیین با تشکر از لطف و محبت اهالی استان به ویژه اهالی فرهنگ و هنر از زحمات حوزه هنری و هنرمندان در ایجاد فضای هنری و برگزاری این هنرواره قدردانی کرد و ادامه داد: امیدواریم خدمات ماندگاری که حجت‌الاسلام پناهی در مسیر تقویت و توسعه نهضت سوادآموزی و پشتیبانی از این حرکت‌ها انجام دادند، همواره مایه خیر و برکت و وقف ماندگار باشد.

او خاطرنشان کرد: هنرمندان با احساس مسئولیت در این هنرواره حاضر شده و سعی کردند تا با موضوع سوادآموزی به خدمات ماندگار حجت‌الاسلام پناهی نیز بپردازند که این حرکت ارزشمند می‌تواند باقیات و صالحات برای آن مرحوم باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار