صندوق رای تجلی‌گاه دو انقلاب تاریخ معاصر ایران است

تهران(پانا) -معاون سوادآموزی شهر تهران، مهمترین مولفه دموکراسی و مردم‌سالاری را نهادینه‌کردن منش دموکراتیک در مردم و به رسمیت‌شناختن نظر و رای اکثریت مردم برشمرد و برای رسیدن به این هدف نقش آموزش و پرورش را ممتاز و کم نظیر دانست.

کد مطلب: ۱۱۹۱۷۵۱
لینک کوتاه کپی شد
صندوق رای تجلی‌گاه دو انقلاب تاریخ معاصر ایران است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی‌آموزش و پرورش شهر تهران؛ جلسه شورای اداری معاونت سوادآموزی شهر تهران برگزار شد.

میررضا شفیع پور، معاون سوادآموزی شهر تهران با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و اینکه حضور در پای صندوق رای در تاریخ سیاسی ایران به ۱۱۵ سال می رسد، گفت: صندوق رای تجلی گاه دو انقلاب تاریخ معاصر ایران انقلاب مشروطه در سال ۱۲۸۵ و انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ می باشد. وی با اشاره به اینکه یکی از مرزبندیهای تاریخ ایران زمین، تولد صندوق و رای گیری است، گفت: سال ۱۲۸۵ سرآغازی نو در سیاست و حکمرانی و حکومت داری در ایران است.

شفیع پور افزود: مهمترین مولفه دموکراسی و مردم سالاری نهادینه کردن منش دموکراتیک در مردم و به رسمیت شناختن نظر و رای اکثریت مردم است و برای رسیدن به این هدف نقش آموزش و پرورش ممتاز و کم نظیر است. بنابراین باید تلاش کنیم فارغ از اینکه گرایش و فکر سیاسی مردم چه هست، مردم را به مشارکت سیاسی دعوت کنیم.

معاون سوادآموزی شهر تهران همچنین گفت: باید فصل الخطاب نزاع ها و اختلافات بر سر قدرت، صندوق رای باشد و شاخص حکمرانی خوب و بد به میزان احترام و ارزش حکمرانان به صندوق رای مردم باشد و به فرموده حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی میزان، رای ملت است.

شفیع پور در ادامه گفت: شعار اصلی انقلاب سال ۱۳۵۷ که عبارت بود از استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، این هدف و شعار از طریق مشارکت مردم در سرنوشت خود حفظ می شود و وظیفه ما کارگزاران آموزش و پرورش تلاش در این جهت است. بنابراین ضرورت دارد که ما مردم را دعوت به مشارکت در انتخابات کنیم و در حوزه سوادآموزی از افراد بزرگسال که شرایط رای را دارند دعوت کنیم که به پای صندوق های رای بیایند و در سرنوشت سیاسی خود مشارکت کنند.

در ادامه جلسه اهم موضوعات جاری سوادآموزی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در مورد برش منطقه ای حجم ابلاغی سال ۱۴۰۰ و بخشنامه ثبت نام دوره های سوادآموزی مطالبی به بحث گذاشته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار