مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان در تشریح موفقیت‌ها و دستاوردهای آموزش و پرورش در طول ۴۲ سال گذشته:

نرخ رشد باسوادی استان‌زنجان به میزان 95/7 درصد است

زنجان (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان، موفقیت‌ها و دستاوردهای آموزش‌و‌پرورش استان در طول 42 سال گذشته را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۱۹۱۰۰۱
لینک کوتاه کپی شد
نرخ رشد باسوادی استان‌زنجان به میزان 95/7 درصد است

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، حسن مظفری با اشاره به موفقیت‌ها و دستاوردهای بسیار زیاد آموزش و پرورش استان در طول 42 سال گذشته ابراز کرد: همکاران ما در حوزه معاونت آموزش ابتدایی پوشش تحصیلی نوآموزان دوره پیش از دبستان استان را به بیش از 65 درصد افزایش داده‌اند و همچنین پوشش تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی به بیش از 99 درصد است که در طول سالیان گذشته در رتبه های برتری کشوری نیز قرار داریم.

مظفری در ادامه افزود: در حوزه معاونت آموزش متوسطه ارتقای مستمر پوشش تحصیلی دوره متوسطه دوم از ابتدای انقلاب و رسیدن آن به 79 درصد از جمله موفقیت ها مهم این بخش است. همچنین تحت پوشش قراردادن همه مناطق محروم به ارسال پک های معتبر کنکور و برگزاری آزمونهای پیشرفت تحصیلی برای برخورداری مناطق محروم از امکانات کیفی آموزشی و موفقیت در کنکور و عملکرد تحصیلی و یکی از مهم ترین دستاوردهای معاونت متوسطه ایجاد شاخه تحصیلی کاردانش در دوره متوسطه که گامی موثر در ایجاد اشتغال در سطح جامعه است.

مدیر کل آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت حوزه معاونت پرورشی در تربیت نسل جدید اظهار کرد: بعد از انقلاب، سازمان دانش آموزی به منظور اعتلای شخصیت دینی، اخلاقی، عقلانی، عاطفی، علمی و اجتماعی دانش آموزان تاسیس شد و همچنین شاهد تأسیس ،تجهیزو راه اندازی 12 دارالقرآن الکریم درسطح استان بودیم.

وی ادامه داد: راه اندازی هسته مشاوره در مناطق 14 گانه به منظور ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره به دانش آموزان، احداث و توسعه 4 اردوگاه دانش آموزی استان؛ احداث و تجهیز 25 کانون فرهنگی و تربیتی در سطح استان برای تکمیل آموزش های رسمی در مدارس با انواع فعالیت های فرهنگی و هنری و فوق برنامه از جمله سایر دستاورد ها مهم حوزه پرورشی در سطح استان است.

این مقام مسئول با اشاره به پیشرفت چشمگیر احداث ابنیه و فضاهای آموزشی در طول 42 سال گذشته بیان کرد: انجام پروژه های تحویلی به تعداد 893 کلاس درس در دهه اول و 2857 کلاس در دهه دوم و 1693 کلاس در دهه سوم و 1089 کلاس در دهه چهارم انقلاب و آغاز عملیات احداث 16 آموزشگاه در سطح شهر زنجان در سال 1399 نیز از مهمترین اقدامات در این بخش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار