رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا

هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر، صلاحیت داوطلبان را مجددا بررسی کند

تهران (پانا) - رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران با انتقاد از رد صلاحیت برخی از اعضای فعلی شورای شهر گفت از از هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر انتظار می‌رود که صلاحیت داوطلبان را مجددا بررسی کند.

کد مطلب: ۱۱۹۰۹۸۳
لینک کوتاه کپی شد
هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر، صلاحیت داوطلبان را مجددا بررسی کند

حسن خلیل‌آبادی در گفت‌وگو با پانا در واکنش به رد صلاحیت برخی اعضای فعلی شورای شهر تهران در انتخابات شوراهای شهر از سوی مجلس اظهار کرد: «این میزان رد صلاحیت باعث تاسف است. لازم است ‌افرادی که نماینده مجلس هستند و با رأی مردم وارد مجلس شدند، حتما از افرادی که هم صنف‌شان هستند و همچون آنها با رأی مردم به شورای شهر آمدند، حمایت کنند.»

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران تاکید کرد: «به طور جد خواستار بررسی مجدد صلاحیت داوطلبان شورای شهر تهران و اعلام صلاحیت برای این افراد هستم. در مجلس گذشته، هیچ وقت جناح مقابل را رد صلاحیت نکردیم اما این رویه اکنون اتفاق افتاده است و صلاحیت رقیبان رد شده است.»

وی اضافه کرد:‌ «بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای شهر بر عهده مجلس است و مجلس این صلاحیت را دارد اما نمایندگان مجلس باید به خوبی از این ابزار استفاده کنند و برای احراز صلاحیت‌ها به صورت حزبی،‌ جریانی و سیاسی برخورد نکنند.»

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد:‌ «به قول امام (ره) مجلس عصاره فضایل ملت است، بنابراین مجلس از امکان قانونی که برای تایید صلاحیت اعضای شورا در اختیار دارد، باید به خوبی استفاده کند. یعنی بدون سوءگیری و جهت گیری، صلاحیت افراد را در ترازوی سیاسی قرار دهد و در این زمینه باید به سلامت، پاکدستی، تخصص، تعهد و اقبال مردمی داوطلبان توجه کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار