در گفت‌وگو با پانا:

بخشایش: همه کاندیداها خودشان را کمتر از رئیسی نمی‌دانند و تا پایان انتخابات می‌مانند

تهران(پانا) - نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی تأکید کرد انتخابات، رقابت و مناظره یعنی هیجان و تا زمانی که هیجان وجود نداشته باشد مشارکت حداکثری رخ نخواهد داد.

کد مطلب: ۱۱۹۰۹۴۸
لینک کوتاه کپی شد
بخشایش: همه کاندیداها خودشان را کمتر از رئیسی نمی‌دانند و تا پایان انتخابات می‌مانند

احمد بخشایش اردستانی، دومین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری با محور مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را بهتر از مناظره اول ارزیابی کرد و به پانا گفت: «جوانان و جامعه امروز به دنبال حواشی هستند و هر قسمتی از مناظره که به سمت رسمی‌شدن حرکت می‌کرد برنامه خسته‌کننده می‎‌شد. بخشی از چالش‌های حاشیه‌ای مناظره می‌تواند بر تحریک آرای خاکستری تاثیر بگذارد.»

وی اضافه کرد: «در این مناظره آقای رئیسی، ای کاش تخصصی‌تر حرف می‌زد و آقایان همتی، زاکانی و رضایی مناظره را چالشی‌تر از بقیه مدیریت کردند. کاندیداهای ریاست‌جمهوری باید از کلمات سنگین‌ استفاده کنند و از واژه‌های به دور از ادب یا دستوری پرهیز کنند که متأسفانه برخی از آنان در مناظرات اول و دوم مرتکب چنین خطایی شدند.»

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم شورای اسلامی توضیح داد: «آقای رضایی بهتر از قبل درخشید البته بعضی از وعده‌ها و برنامه‌های ایشان مانند پرداخت یارانه 450 هزار تومانی یا حقوق به زنان خانه‌دار و... بحث دیگری است. آقای قاضی‌زاده هاشمی زیاد وارد بحث نمی‌شد و بیشتر سخنان ایشان به درد کلاس درس یا دانشگاه می‌خورد.»

بخشایش افزود: «آقای جلیلی به دور از نگرش سیاسی، استادانه سخن گفت. آقای همتی در مناظره اول خود را قطب مخالف معرفی کرد و در مناظره دوم هم سعی کرد این پیشتازی را حفظ کند. محسن مهرعلیزاده آنجایی که حرف‌های ستاد خود را قرائت می‌کرد سخنانش زیبا می‌شد ولی بوی حمله داشت، اما آنجایی که خودش صحبت می‌کرد چیزی برای عرضه نداشت.»

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی سطح این دور از مناظرات را نسبت به ادوار گذشته بهتر دانست و گفت: «بعضی کاندیداها پزشک متخصص، استاد دانشگاه و برخی دیگر نیز دکتر اقتصاد هستند که به عقیده من، وزن این افراد از اشخاص گذشته بهتر است. چراکه کاندیداهای قبلی فقط دارای اسم و نام بزرگ بودند ولی مطلبی برای بیان و ارائه نداشتند.»

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه تصریح کرد: «امیدوارم در مناظره سوم حملات کاندیداها بیشتر از مناظرات اول و دوم باشد زیرا چنین رویکردی باعث تحریک آرای قشر خاکستری می‌شود و در نتیجه مشارکت بیشتر خواهد شد.»

بخشایش در بخش دیگری از سخنان خود به اصرار نامزدهای ریاست‌جمهوری بر خطاب قرار دادن یکدیگر با عنوان کاندیدای پوششی اشاره کرد و افزود: «این مساله نوعی تخریب است و می‌خواهند بگویند که انتخابات دو قطب دارد و آن هم همتی و رئیسی است و بقیه این طور نیستند. شناختی از آقای قاضی‌زاده هاشمی ندارم، اما با شناختی که از بقیه دارم اتفاقاً معتقدم تمام کاندیداها تا آخر انتخابات می‌مانند و خودشان را کمتر از آقای رئیسی نمی‌دانند. مگر آقای زاکانی احساس خطر کند و برای شکسته نشدن آرا به نفع دیگری کنار برود.»

وی تأکید کرد: «جناح چپ با سکوت در حال حرکت است و در شهرهای کوچک ستاد تشکیل می‌دهد، اما اینکه موفق به همراهی بدنه اجتماعی و تحریک آنان شوند یا خیر معلوم نیست. البته آن هم به مناظرات بستگی دارد؛ انتخابات، رقابت و مناظره یعنی هیجان و تا زمانی که هیجان وجود نداشته باشد مشارکت حداکثری رخ نخواهد داد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار