در گفت‌وگو با پانا و در واکنش به اولین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری:

هاشمی‌طبا: نامزدهای ریاست‌جمهوری در فضای واقعی مملکت صحبت نکردند

تهران(پانا) - کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد که گوشه کنایه‌ نامزدها به یکدیگر در مناظرات بعدی بیشتر خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۹۰۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد
هاشمی‌طبا: نامزدهای ریاست‌جمهوری در فضای واقعی مملکت صحبت نکردند

سیدمصطفی هاشمی‌طبا در گفت‌وگو با پانا درباره اولین مناظره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری 1400 با محوریت مسائل اقتصادی اظهار کرد: «آقایان در فضای واقعی مملکت صحبت نمی‌کردند و به یکدیگر تعرض هم داشتند که اقدام درستی نبود. براساس وفاداری به قانون اساسی به فردی که صلاحیت او توسط شورای نگهبان تایید شده باید احترام گذاشت.»

این سیاستمدار اصلاح‌طلب افزود: «متأسفانه تعرض به افراد درگذشته هم وجود داشت و آن را آقای احمدی‌نژاد با روش‌های خود شروع کرد.»

نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال 96 ادامه داد: «باید براساس شرایط کشور نظریه داشت و صحبت کرد چراکه سخنان موضعی، غیرقابل اجرا و اصلاً عملی نیستند.»

وی محیط زیست را یکی از مهمترین مسائل کشور دانست و گفت: «متأسفانه در این مناظره صحبتی از زیستگاه ایران مانند، آب، خاک و منابع طبیعی که روبه ویرانی هستند، صورت نگرفت و فقط حرف‌های پراکنده‌ای بدون وجود امکانات که نه عملی است و نه قدرت اجرای آن را دارند مطالبی بیان شد.»

معاون رئیس جمهوری در دولت سازندگی درباره سوالات و مدیریت مناظره نخست توضیح داد: «اولاً بهتر بود در ابتدای مناظره به نامزدها تذکر می‌دادند و می‌گفتند که اگر کاندیدایی به دیگری تعرض کند برنامه قطع خواهد شد. ثانیاً کاندیداها باید درباره همه سوالات نظر می‌دادند، اما به گونه‌ای که نامزدها پاسخ یکدیگر را متوجه نمی‌شدند؛ یعنی جداسازی رخ می‌داد تا از این طریق مردم نظر افراد درباره سوالات را کنار هم می‌گذاشتند.»

هاشمی طبا با تأکید بر اینکه همه نامزدها باید سعه صدر داشته باشند، گفت: «بعید می‌دانم مناظرات بعدی بهتر از مناظره نخست باشد بالاخره کاندیداها گوشه کنایه خواهند زد.»

وی در پایان افزود: «نامزدهای انتخاباتی باید براساس فرضیات کشور صحبت کنند به طور مثال بگویند تحریم‌ها ادامه می‌یابد یا اینکه با آمریکا سازش می‌کنیم و تحریم‌ها را از بین خواهیم برد؟ رابطه بانکی ایران با کشورهای دیگر باید برقرار باشد یا خیر؟ اولویت اصلی و مهم مملکت چیست و باید چه اقداماتی انجام دهیم؟ وگرنه با سخنان پراکنده مانند داشتن چند جلد کتاب یا برگزاری هزار جلسه دردی دوا نخواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار