بارش پراکنده در برخی از استان‌های شمالی

تهران (پانا) - مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه از امروز تا چهارشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار، آسمانی صاف و آفتابی پیش‌بینی می‌شود، اعلام کرد که طی این مدت در برخی مناطق گیلان، مازندران و گلستان بارش پراکنده رخ می‌دهد.

کد مطلب: ۱۱۹۰۱۸۱
لینک کوتاه کپی شد
بارش پراکنده در برخی از استان‌های شمالی

صادق ضیائیان در باره وضع جوی کشور به پانا گفت: همچنین طی این مدت و به ویژه روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (18 و 19 خرداد) به سبب وزش بادهای گرم و مرطوب جنوبی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب بارش پراکنده با احتمال رعد و برق در ارتفاعات کرمان، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، از دوشنبه تا چهارشنبه با عبور امواج تراز میانی جو در شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی به ویژه در ساعات بعدازظهر رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه شنبه به ویژه در ساعات بعدازظهر در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و نوار شرقی کشور وزش باد نسبتاً شدید تا شدید رخ خواهد داد که در نقاط مستعد موجب خیزش گرد و خاک خواهد شد، گفت: یکشنبه (16 خرداد) در غرب، شمال غرب، جنوب غرب و بخش‌هایی از مرکز کشور، دوشنبه در تهران، قم و سمنان و طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (18 و 19 خرداد) در نوار شرقی کشور وزش باد نسبتاً شدید تا شدید همراه با خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد رخ می‌دهد.

به گفته ضیائیان، امروز مناطق شمالی و مرکزی خلیج فارس و طی سه روز آینده شرق دریای عمان مواج است. همچنین از ظهر یکشنبه تا اواخر وقت دوشنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

وی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۶ خرداد) صاف تا کمی ابری و وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتی‌گراد و در روز دوشنبه (17 خرداد) صاف تا کمی ابری در بعدازظهر وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار