فردا ساعت 16، اولین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری؛ آیا لغو می‌شود؟

شورای نگهبان اعلام کرده است که تا ساعاتی دیگر بیانیه این شورا درباره بیانات امروز رهبر انقلاب منتشر خواهد شد

تهران (پانا) - ساعت دقیق مناظره انتخاباتی میان کاندیداهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مشخص شد.

کد مطلب: ۱۱۹۰۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد
فردا ساعت 16، اولین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری؛ آیا لغو می‌شود؟

طبق برنامه‌ریزی کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، اولین مناظره انتخاباتی فردا ۱۵ خردادماه در ساعت ۱۶ برگزار می‌شود. بر این اساس قرار است کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ساعت ۱۵ فردا در محل برگزاری مناظرات انتخاباتی حاضر شوند. اما قرار است در صورت تغییر نظر شورای نگهبان درخصوص احراز صلاحیت‌ها مناظره انتخاباتی فردا لغو شود.

به دنبال بیانات امروز رهبر معظم انقلاب درباره جفا در حق برخی از نامزدهای انتخابات در عدم احراز صلاحیت آن‌ها، گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال بازگشت برخی افراد و نامزدها به صحنه رقابت مطرح می‌شود. سخنگوی شورای نگهبان بلافاصله بعد از فرمایشات رهبر انقلاب اعلام کرد که فرمایشات رهبری فصل‌الخطاب است، شورای نگهبان خود را مصون از خطا نمی‌داند و به زودی نظر خود را اعلام خواهد کرد.

شورای نگهبان اعلام کرده است که تا ساعاتی دیگر بیانیه این شورا درباره بیانات امروز رهبر انقلاب منتشر خواهد شد.

رهبر انقلاب امروز در بخش پایانی سخنانشان به مناسب سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) یک تذکر ضروریِ دینی و انسانی درباره مسائل پیش‌آمده در جریان عدم احراز صلاحیت برخی ثبت‌نام کنندگان در انتخابات بیان کردند.

ایشان خاطرنشان کردند: به بعضی از افرادی که صلاحیتشان احراز نشد، ظلم وجفا شد و به آنها یا خانواده‌هایشان که خانواده‌های محترم و عفیفی بودند، نسبتهای خلاف واقع داده شد که بعداً ثابت شد آن گزارشها غلط و خلاف است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به انتشار این موارد در بین مردم و در فضای مجازیِ رها و بدون قید و بند، تأکید کردند: حفظ آبرو جزو بالاترین حقوق انسانها است بنابراین خواهش و مطالبه من از دستگاههای مسئول این است که مواردی را که گزارش خلاف واقع راجع به فرزند یا خانواده کسی داده شده، جبران کنند.

ایشان افزوند: خداوند متعال ما را از ظلم، هتک حرمت مؤمن و تخلف از وظایف‎مان محفوظ بدارد. امام بزرگوار را با اولیاء بزرگ خود محشور و او و شهیدان را از ما راضی کند و با تقدیر خیر برای ملت ایران، این انتخابات را جزو انتخابات دشمن‌شکن قرار دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار