در گفت‌وگو با پانا

ندا کوهی: «بوتیمار» باعث شد که بعد از 15 سال تجربه دیده شوم

دوران ستاره بازی تلویزیون تمام‌شده است/ در جشنواره تئاتر فجر هم کاندیدا شدم اما کم شانس بودم/ مسیر بازیگری پرتلاطم است

تهران (پانا) - «ندا کوهی» بازیگر نقش «زهرا» در سریال بوتیمار علت ماندگار نشدن بازیگران جوان تلویزیون در عرصه بازیگری را در این می داند که دوران ستاره بازی تلویزیون تمام شده است و می‌گوید اگرچه خودم 15 سال است منتظرم درها باز شود اما موافق این نیستم که به‌راحتی درهای تلویزیون باز شود چون به جد معتقدم بازیگری مراحلی دارد که باید پله به پله آن را طی کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۸۸۹۹
لینک کوتاه کپی شد
ندا کوهی: «بوتیمار» باعث شد که بعد از 15 سال تجربه دیده شوم

این روزها پخش سریال طنز «بوتیمار» از شبکه سه سیما بار دیگر مخاطبان را با تلویزیون آشتی داده است. این سریال که پیش‌ازاین با نام «ویلا» معرفی شده بود با حضور بازیگران سرشناسی چون مرجان گلچین و حمید لولایی در شمال کشور مقابل دوربین رفت و روایتگر داستانی شاد از یک خانواده است که مسائل اجتماعی و اقتصادی روز هم در آن به تصویر کشیده می‌شود.
«ندا کوهی»، بازیگر سریال «بوتیمار» درباره نقشی که ایفا می‌کند، عنوان کرد: «به نظر من سریال بوتیمار خوب دیده شده که باعث شد نقش من هم دیده شود. من تجربه کار با آقای سعید آقاخانی را در سریال شب عیدی که قرار بود پخش شود داشتم و تا این اندازه دیده نشدم. آن سریال قرار بود 26 قسمت باشد و درنهایت شش قسمت شد. در بین کار تهیه‌کننده و کارگردان گفتند برمی‌گردیم بقیه را می‌گیریم که هیچ‌وقت برنگشتند. دوتا اپیزود از آن درآمد که واقعاً فیلم‌نامه خوبی داشت و هنوز هم با خانم گلچین صحبت می‌کنیم می‌گویند که کار فیلم‌نامه خوبی داشت و یک مینی سریال 6 قسمتی شد.»
ندا کوهی با اشاره به اینکه «بوتیمار» قرار بود آنتن عید را داشته باشد، عنوان کرد: «این سریال قرار بود عید نوروز پخش شود و ازاین‌رو دائم از آن خبر کار می‌شد، اما عید پخش نشد. مخاطب منتظر بود ببیند این چه‌کاری است که قرار بوده عید پخش شود. مردم بعد از مدت‌ها در تلویزیون یک کار کمدی را تماشا می‌کنند که آقای لولایی و خانم گلچین هستند. گویی مردم در این زمان واقعاً به کاره‌ای این‌چنینی نیاز داشتند.»
شانس می‌آورم که نقش‌هایم از خودم دور است
وی با اشاره به اینکه نقشش در بوتیمار از خودش بسیار دور است، اظهار کرد: «این کار از خودم دور بود و البته من شانس می‌آورم که کارهایی که به من پیشنهاد می‌شود از من دور است چون باعث می‌شود من بتوانم نقش بازی کنم. در بوتیمار هم علی‌رغم اینکه کارکتر از من دور است اما با آن خوب ارتباط گرفتم حالا باید ببینیم که مخاطب آن را باورش کرده یا نه.»
ندا کوهی درباره این مسئله که در فیلم طنزی بازی می‌کند که نقشی غیر طنز دارد، اظهار کرد: «مخاطب با فیلم طنز ارتباط می‌گیرد اما قبل از فیلم‌نامه به من گفتند که اصلاً نقش تو کمدی نیست و طنازی ندارد. این نقش همسر یک شهید مدافع حرم است که زندگی سختی داشته اما آدم مثبت و خوشحالی است. این را بگویم که وقتی کاری طنز است قاعدتاً روی نقش‌های دیگر هم اثر دارد اما وقتی نقش‌هایی مثل آقای لولایی یا خانم گلچین در کاری حضور دارند یک انرژی و تأثیری دارد که روی بقیه هم اثر دارد و اگر نمک‌های ریزی زهرا دارد تأثیر حضور کارآکترهای دیگر است.»
دوران ستاره بازی تلویزیون تمام‌شده است
کوهی در پاسخ به اینکه چرا نقش‌های تازه‌وارد در تلویزیون مانند گذشته ماندگاری ندارند، عنوان کرد: «به نظر من دوران ستاره بازی تلویزیون تمام‌شده است. از تلویزیون چیزی ندیدیم مگر اینکه آن جوان حاشیه درست کرده باشد تا دیده شود. درکل بازیگری درگذشته حرمت بیشتری داشت. من اصلاً موافق نیستم درها باز شود، سالهاست خودم منتظرم درها باز شود ولی چون تعداد آدم‌هایی که دارند می‌آیند زیاد شده دیگر به‌راحتی بازیگرهای جوان به چشم نمی‌آیند. اکنون پسر و دخترهایی داریم که از تئاتر مستقیم به سینما می‌روند و اصلاً در تلویزیون دیده نمی‌شوند.»
در جشنواره تئاتر فجر هم کاندیدا شدم اما کم شانس بودم
کوهی افزود: «در قدیم این‌گونه نبود. بازیگر باید چندین نقش کوتاه بازی می‌کرد و از تلویزیون می‌آمد و بعد به سینما می‌رسید. اکنون دیگر کسی به تئاتری‌ها برچسب تئاتر بازی کردن نمی‌زند. «امیر نوروزی» چهره جوانی است که در چندکار درخشید و از تئاتر آمده و در «لانچر 5» او را دیدند و بردند. من نمی‌دانم اسمش شانس است یا چیز دیگری اما برای من پیش نیامده است. من در جشنواره تئاتر فجر در سال 92 کاندیدا بودم اما کسی نمی‌داند. الان که ویکی پدیای من می‌چرخد تا حدودی با سوابق من آشنا شده‌اند. اکنون به من می‌گویند چقدر رزومه‌ات درخشان است و البته دقیقاً همین تجربه‌ها کمک کرد تا وقتی برای کاری می‌روم، می‌گویند چقدر خوبی و فکر می‌کنند من تازه‌وارد این حرفه شده‌ام اما این مسیر برای من 15 سال طول کشیده است.»
از کودکی مشتاق به بازیگری بودم
ندا کوهی با اشاره به اینکه از کودکی مشتاق بازیگری بوده، افزود: «من از شش‌سالگی دوست داشتم بازیگر شوم. این روزها دوستان دوران مدرسه به من پیام می‌دهند و می‌گویند ما یادمان هست که می‌خواستی بازیگر شوی و این‌ها جذاب‌ترین پیام‌هایی است که می‌بینم چون حس می‌کنم رؤیاهایم در حال تحقق است و من دنبال رؤیاهایم رفته‌ام.»
وی افزود: «من سیزده سالم بود که در مشهد زندگی می‌کردم و کلاس بازیگری نبود. فقط یک آموزشگاه هنری در مشهد بود که من زنگ زدم و رفتم. تمام تابستان کلاس تئاتر رفتم و خانواده دیدند علاقه دارم. به خانواده گفتم هنرستان سوره می‌روم اما فقط یک هنرستان سوره در مشهد بود که معلم‌های مدرسه نگذاشتند و پرونده من را به خانواده‌ام تحویل ندادند. مشاور مدرسه به من می‌گفت جای تو اینجاست و رفتم کامپیوتر خواندم و اما این عشق از سر من نیافتاد و با من بزرگ شد. درنهایت دانشجو که شدم به‌صورت جدی از سال 85 تئاتر را کارکردم تا اینکه همه باور کردند من باید این کار انجام دهم اما اینکه رسانه‌ای بودن من به من برای بازیگری کمک کرده باشد اینطور نبود. من در همین جشنواره جهانی پنج سال است، حضور دارم. دو سال پیش آقای میرکریمی من را دیدند و گفتند من نمی‌دانستم تو بازیگر هستی و درواقع من علی‌رغم بودن در این فضا مطرح نمی‌کردم.»
مسیر بازیگری پرتلاطم است
وی خطاب به نوجوانانی که به بازیگری علاقه دارند، اظهار کرد: «در دوران کودکی همه می‌خواستند دکتر و مهندس شوند اما من آرزویم بازیگری بود. من معتقدم مسیر بسیار سختی است و اگر واقعاً تحمل سختی‌ها را داشته باشید، می‌توانید وارد این کار شوید چون این راه به‌شدت سخت است. حقیقت این است که نصف مردم دنیا دوست دارند بازیگر شوند.»
ندا کوهی اظهار کرد: «خاصیت آدم‌ها این است که دوست دارند دائم محیط‌های بزرگ‌تر را تجربه کنند. اول تئاتر می‌روی بعد می‌خواهی سینما بروی و به همین ترتیب تجربه‌های بزرگ‌تر را تجربه کردن مهم است اما چیزی که هست این است که تلویزیون باعث می‌شود آدم را بشناسند اما من خیلی دوست دارم که سینما را هم به شکل حرفه‌ای‌تری تجربه کنم. من سه فیلم سینمایی دارم بهنام‌های «مصلحت»، «بی‌صدا حلزون» و «شهربانو» که اکران نشده و در هرکدام نقش کوتاهی داشته‌ام، اما اساساً من دوست دارم نقش بازی کنم. نقش‌های متفاوت بسیار زیاد و تمام آنچه دوست دارم و زندگی‌های متفاوت را نشان دهم مدیوم سینما برایم جذاب است و تلویزیون خوب است و تئاتر که برایم عشق است و نمی‌توانم بگویم کدام بهتر است.»
کوهی از تأثیرگذاری سریال «بوتیمار» در زندگی کاری‌اش گفت: «بعد از بازی در بوتیمار از چند فیلم پیشنهاد بازی داشتم البته تا جلوی دوربین نرویم مطمئن نمی‌شویم که در آن فیلم بازی می‌کنیم یا نه.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار