نقد و بررسی توسعه سواد معلمان در شبکه آموزش صدا و سیما

ورامین(پانا)- مدیر دبستان لاله‌های انقلاب آموزش و پرورش ورامین در یک برنامه تلویزیونی به بیان رابطه بین طرح مسئله و حل مسئله ریاضی پرداخت.

کد مطلب: ۱۱۸۸۸۶۳
لینک کوتاه کپی شد
نقد و بررسی توسعه سواد معلمان در شبکه آموزش صدا و سیما

به گزارش دفتر اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش ورامین، راحله عموزاده مدیر مدرسه ابتدایی لاله‌های انقلاب آموزش و پرورش ورامین به عنوان سخنران و نماینده اساتید ریاضی دانشگاه فرهنگیان در وبینار نقد و بررسی توسعه سواد سنجش معلمان (رویداد ۵۱) در شبکه آموزش صدا و سیما حضور یافت .

در این برنامه که با حضور دکتر ریحانی، دانشیار دانشگاه شهید بهشتی و مولف کتاب‌های درسی اجرا شد و دبیران ریاضی دوره متوسطه، راهبران آموزش ریاضی، اساتید دانشگاه فرهنگیان، اعضای دبیرخانه کشوری و استانی ریاضی دوره متوسطه را مخاطب قرار داده بود؛ راحله عموزاده به نقد و بررسی سواد سنجش و ارزشیابی معلمان و مدرسان دانشگاهی و ارائه پیشنهاد برای توسعه این مهم پرداخت.

او در این وبینار که از طریق شبکه شاد نیز به صورت زنده پخش شد، گفت: سواد سنجش معلمان در سال‌های اخیر به عنوان یکی از فاکتور‌های توسعه حرفه‌ای معلمان مد نظر قرار گرفته است. این سواد می‌تواند به معلمان و دانش‌آموزان در درک نقش اساسی ارزشیابی در محیط کلاس، کمک به‌سزایی نماید. به کارگیری سنجش و ارزشیابی معنادار و پیوسته ضروری است و ضعف معلمان در این زمینه منتج به افت کیفی شاخص‌های یادگیری در آموزش‌پذیران است.

نماینده اساتید ریاضی دانشگاه فرهنگیان در ادامه با تأکید بر اهمیت طرح مسئله ریاضی افزود: امروزه ارتباط بین طرح مسئله ریاضی و حل مسئله موضوع بسیاری از مطالعات پژوهشی بوده است.

او با اشاره به نتایج پژوهش‌های متوالی درباره دانش‌آموزان پایه‌های سوم، پنجم و هفتم کشورهای استرالیا و انگلیس متذکر شد: در یافته‌های این پژوهش‌ها رد پای ارتباط معناداری بین طرح مسئله و حل مسئله یافت شده است. به ویژه اینکه می‌توان نشان داد که توانایی طرح مسائل پیچیده محاسباتی با حل مسئله معمولی در ارتباط است.

عموزاده که در رزومه آموزشی خود، آموزش دانشجویان رشته دبیری ریاضی را دارد، بر اساس بررسی میدانی و رصد تجارب دبیران ریاضی، با اشاره به اینکه استفاده از روش نوآوری در داستان(جانشینی، افزایشی، تغییر، تحول) به تولید مسائل جدید ریاضی می‌انجامد. پیشنهاد برگزاری دوره‌های آموزشی برای تقویت و بروز رسانی معلمان، خاصه دوره ابتدایی را مطرح کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار