رضایی: مبارزه با فساد را از خودمان شروع کنیم

تهران (پانا) - نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مبارزه با فساد را باید از خود و خانواده‌هایمان و از بدنه دولت شروع کنیم، گفت تا مبارزه با فساد را از خودمان شروع نکنیم، اعتماد مردم برنمی‌گردد.

کد مطلب: ۱۱۸۸۸۴۹
لینک کوتاه کپی شد
رضایی: مبارزه با فساد را از خودمان شروع کنیم

به گزارش ایرنا، محسن رضایی روز یکشنبه در برنامه تلویزیونی شبکه یک با معرفی خود به عنوان یک سرباز گفت: من سرباز وطن هستم از ۱۷ سالگی تا امروز به این شغل افتخار می کنم. از ۱۷ سالگی در سال ۵۰ وارد سیاست شدم و ۷ سال در مبارزه با رژیم شاه به گروه انقلابیون پیوستم. خوشحالم در آن مقطع با مارکسیست ها و منافقین همراه نشده ام و با موج عظیمی که ملت ایران تحت رهبری امام عزیز به وجود آورد، همراه شدم.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سیاست را ادامه دادم اما چند ماهی نکشید که ترورها و انفجارات شروع شد. لباس سیاست را در آوردم و لباس سربازی جدیدی را به نام پاسداری بر تن کرده ام.

رضایی اظهار کرد: وارد میدان شدم و تا شهریور ۱۳۶۰ یعنی تقریبا دوسال و نیم با کمک جوانان برومندی مانند مهدی زین الدین و حسن باقری امنیت و اطلاعات ایران را ساماندهی کردیم و ترورها را پایان دادیم. اما دوباره متوجه شدم باید قیام سومی را آغاز کنم و وارد دفاع شوم. امام (ره) در ۲۷ سالگی مرا فرمانده سپاه کردند و من با جوانانی چون همت ها، باکری ها و قاسم سلیمانی ها توانستیم در یک جنگ سخت سرزمین هایمان را آزاد کنیم.

وی افزود: اما عجیب است در همان دوران جنگ متوجه شدم حادثه بعدی، محاصره اقتصادی ایران است. حسن باقری که یکی از جوانان استراتژیک و از فرماندهان راهبردی ما بود در ۱۳ بهمن ۱۳۶۰ در یادداشتی نوشت برادر محسن می گوید این جنگ را تمام می کنیم اما آمریکا ما را محاصره اقتصادی خواهد کرد و خودمان را باید برای آن دوران آماده کنیم.

وی افزود: بلافاصله بعد از جنگ، قیام چهارمی را شروع و قرارگاه سازندگی را در سپاه درست کردم و همه وسایل مهندسی که زمانی سنگر و جاده درست می کردیم این طرف آوردیم و اتوبان و سد ساختیم و بعد از ۸ سال به نتیجه رسیدیم که کافی نیست. اگر بخواهیم محاصره اقتصادی را از بین ببریم و اقتصاد ایران را درست کنیم، بدون دانایی و بدون فهم اقتصادی امکان پذیر نیست.
رضایی گفت: از مهندسی مکانیک دانشگاه تهران قبل از انقلاب، تا مقطع دکترای رشته اقتصاد ادامه تحصیل دادم و بعد وارد مجمع تشخیص مصلحت نظام شدم و در این ۲۰ سال مشاور مجمع و مشاور رهبر انقلاب هستم که در مجمع سیاست های کلی اقتصادی را تنظیم کردیم.

وی ادامه داد: اما افسوس از اینهمه سیاست کلی که رهبر معظم انقلاب به هر سه قوه ابلاغ کرده اند حتی ۱۰ درصد آن عمل نشده است و اگر عمل می شد ، امروز این وضعیت اقتصادی را در کشور نداشتیم.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه علامت دیگری به شما بدهم که صداقت خودم برای حضور در اتتخابات است، گفت: آن علامت هزار تومانی است که در سال ۱۳۹۲ بلند کرده ام و یکی از آقایان کلیدی در آورد و من گفتم ملت ایران این پول ملی ما سقوط می کنم می خواهم بیایم تا با کمک جوانان نگذارم پول ملی سقوط کند و امروز شما قضاوت کنید با این هزار تومان در ان سال چند تخم مرغ می شد خرید و امروز یک تخم مرغ شده است، ۳۵۰ تومان آن موقع برابر با هزار تومان امروز لست.
وی ادامه داد: چرا معلمان و بازنشستگان ما چرا در این وضعیت زندگی می کنند و من خود را شرمنده می بینم.

رضایی اظهار کرد: زمانی کنار شهدای بزرگی بودم که آرزوی ایران بزرگ را داشته‌اند. من شرمنده هستم و نمی‌دانم وقتی بگویند شما بعد از ما چه کاری کرده‌اید، به این برادران عزیزم چه جوابی بدهم.

وی ادامه داد: من دو بار آبرویم را کف دستم گذاشته‌ام و در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شده‌ام. این بار هم آبرویم را کف دستم گذاشتم و به انتخابات آمده‌ام. همیشه می‌گفتم اقتصاد و این بار هم آمده‌ام تا برنامه‌هایم را بگویم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خطاب به مردم ایران گفت: در هیچ کدام از دولت‌هایی که انتخاب کرده‌اید نبوده ام، اما همراه بوده‌ام.

وی با طرح این سوال که چرا باید در ایران نان قرضی و زباله گردی و کولبری باشد، گفت: همیشه در زندگی به تخصص علم و دانش توجه کرده‌ام و اگر استاد تمام اقتصاد نبودم و سیاست‌های اقتصادی را تنظیم نکرده بودم هیچ‌گاه حاضر نبودم وارد انتخابات شوم.

رضایی خاطرنشان کرد: اگر امروز از یارانه ۴۵۰ هزار تومانی صحبت می‌کنم این حرف کاملا دقیق است، پشتوانه دارد و قابل عمل است؛ طوری عمل می‌کنیم که تورم زا نباشد و هزینه‌ای برای دولت ایجاد نکند چون سالیانه معادل ۱۳۰ میلیارد دلار یارانه‌ای داده می‌شود که بسیاری از آنها را ثروتمندان از یارانه بنزین و برق گرفته تا چیزهای دیگر، هزینه می‌کنند و این درحالی است که هزینه برق لوستر خانه یک ثروتمند به اندازه مصرف برق یک کوچه و یک خیابان است.

این نامزد ریاست جمهوری در بحث مبارزه با فساد اظهار کرد: اگر راست می‌گوییم در مبارزه با فساد از خود و خانواده خود، از رئیس دولت گرفته تا بدنه باید این کار را انجام می‌دهیم و در غیر این صورت مردم توجه نمی‌کنند.

وی افزود: روز اول که آقای رئیسی رییس قوه قضاییه شده بود، به ایشان گفتم چون شما رقیب آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری بوده‌اید، نیازی نیست از دولت شروع کنید. مگر می‌شود در قوه قضاییه فساد نباشد نخست دو قاضی مفسد را اعدام و از همین‌جا شروع کنید.

رضایی خاطرنشان کرد: اگر از خودمان شروع نکنیم اعتماد به جامعه بر نمی‌گردد و تنها با صداقت می توانیم مردم را وارد یک میدان بزرگ کنیم و بدون مردم کاری نمی‌توانیم انجام دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار