رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تاکید کرد؛

ضرورت اشراف کامل معاونان امور املاک بر اقدامات حوزه‌های ثبتی

تهران (پانا) - رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت معاونان امور املاک باید به جزییات اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های ثبتی اشراف کامل داشته باشند و گلوگاه‌هایی را که موجب کندی کار و پیشبرد امور می‌شوند، شناسایی، آسیب‌شناسی و رفع کنند.

کد مطلب: ۱۱۸۸۸۳۱
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت اشراف کامل معاونان امور املاک بر اقدامات حوزه‌های ثبتی

به گزارش سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، در پی تاکیدات ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مبنی بر تسریع در اجرای طرح کاداستر، گردهمایی معاونان امور املاک و روسای کاداستر سراسر کشور امروز (یکشنبه) با حضور ذبیح‌الله خداییان برگزار شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این گردهمایی طی اظهاراتی با قدردانی از اقدامات صورت گرفته در حوزه کاداستر و املاک، بر تلاش مضاعف و اقدامات جهادی به منظور ساماندهی این امور تاکید کرد.

وی در تبیین برنامه‌های سال جاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در حوزه املاک و کاداستر نکاتی را متذکر شد و تکریم ارباب رجوع و رسیدگی سریع و آسان به درخواست‌های مراجعه کنندگان را جزو اولویت‌های مهم دانست.

عضو شورای عالی قوه قضاییه بیان کرد: درخواست‌های مراجعه کنندگان باید با سهولت و با سرعت رسیدگی و پاسخ داده شود تا رضایتمندی مردم را به دنبال داشته باشد.

خداییان معاونان املاک ادارات کل ثبت اسناد و املاک استان‌ها و روسای کاداستر سراسر کشور را مکلف کرد که ضمن نظارت بر حسن اجرای امور، دایره رصد خود را با بازدیدهای مستمر به کل استان و شهرستان‌ها تسری دهند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: معاونان امور املاک باید به جزییات اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های ثبتی اشراف کامل داشته باشند و گلوگاه‌هایی را که موجب کندی کار و پیشبرد امور می‌شوند، شناسایی، آسیب شناسی و رفع نمایند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خطاب به معاونان امور املاک و روسای کاداستر سراسر کشور، تسریع در مدت زمان پاسخدهی به درخواست‌های نقشه برداری، استعلامات، رسیدگی به پرونده‌های قانون تعیین تکلیف و تبدیل سند قدیمی به اسناد تک برگی را خواستار شد.

معاون رئیس قوه قضاییه همچنین با اشاره به تلاش برای اسکن صددرصدی پرونده‌ها در واحدهای ثبتی به معاونان املاک ادارات ثبت اسناد و املاک استان‌ها ماموریت داد تا با نظارت بر این کار، نحوه اسکن و دقت در انجام آن را مورد ارزیابی قرار دهند.

بررسی قراردادهای منعقد شده با پیمانکاران پیرامون اجرای طرح کاداستر و موشکافی در اجرای درست پروژه‌ها مطابق با چارچوب‌های تعیین شده نکته دیگری بود که مورد تاکید خداییان قرار گرفت.

عضو شورای عالی قوه قضاییه ادامه داد: باید در نقشه برداری، ارائه اطلاعات و تثبیت مالکیت‌ها دقت لازم از سوی دستگاه‌های متولی صورت گیرد و ادارات کل ثبت استان‌ها در این زمینه پیگیری لازم را به عمل آوردند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تاکید کرد که به منظور افزایش دقت در تثبیت مالکیت‌ها، جلسات کمیسیون رفع تداخلات در استان‌ها به موقع برگزار شوند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با خاطرنشان کردن وظایف و تکالیف دستگاه‌ها مطابق با قانون جامع حدنگار، خطاب به معاونان امور املاک و روسای کاداستر سراسر کشور تصریح کرد: اگر دستگاهی به وظایف خود عمل نکرد، حتما به بنده اطلاع داده شود تا موضوع به مراجع نظارتی منعکس شود.

خداییان لزوم تشکیل کارگروهایی برای آسیب شناسی بخش روستایی، شهری، منابع طبیعی را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد که از خرد جمعی و نظرات صاحب نظران برای پیشبرد امور استفاده شود.

معاون رئیس قوه قضاییه ادامه داد: برای هر کار برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تدوین و یک فرد متولیِ پیگیری و نظارت بر کار، تا حصول هدف گذاری صورت گرفته، شود

وی همچنین به عملکرد چند برابری سازمان ثبت در سال ۹۹ نسبت به سنوات گذشته اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به تجربه موفق سال ۹۹، باید با احصای نواقص سال گذشته، امسال اقدامات را با جدیت بیشتری دنبال کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خاطرنشان کرد: اگر کاداستر با اقدامات جهادی به نتیجه برسد برای همیشه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیمه و بساط تخلفات حوزه زمین برچیده می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار