شهرداری مجاز نیست حیوانات را بکشد

۳۰۰هزار تومان برای عقیم سازی هر قلاده سگ، دلالی است

تبریز(پانا) - شهرداری تبریز رویکردهای مرکز مدیریت حیوانات شهری را در جلسه علنی شورای شهر تبریز به ریاست شهرام دبیری ارائه داد.

کد مطلب: ۱۱۸۸۷۲۷
لینک کوتاه کپی شد
شهرداری مجاز نیست حیوانات را بکشد

قائم مقام شهرداری تبریز با اشاره به ‌وظیفه شهرداری گفت: شهرداری در راستای ایجاد آسایش شهروندان، خدماتی را ارائه می دهد.
رسول موسایی ضمن بیان اعتراض شهروندان نسبت به سگ های ولگرد اظهار کرد: تماس های مکرری توسط شهروندان گرفته می شود که عاجزانه خواهش می کنند سگ های بلاصاحب را از مناطق درون شهر دور کنیم. چرا که بیشتر سگ هایی که در شهر وجود دارند، بدون صاحب بوده و به مردم آسیب می رسانند.
وی ضمن بیان اینکه در خصوص بیماری های بین حیوانات و انسان ها 100 نوع بیماری موجود است، افزود: سگ هایی که بلا صاحب هستند را عقیم سازی خواهیم کرد تا جلوی زاد و ولد آن ها گرفته شود.
موسایی با اعلام اینکه شهرداری مجاز نیست حیوانات را بکشد، ادامه داد: آنچه در فضای مجازی رخ داد، به دور از واقعیت بود؛ ما از طریق سیستم بیهوشی، سگ ها را از مناطقی که مردم زندگی می کنند دور کرده و به خارج از شهر انتقال می دهیم.
نماینده شهردار تبریز در چمورد عملکرد پردیس نگهداری سگ ها گفت: ما در دو سال اخیر بیش از نه هزار سگ جمع آوری کرده و تحویل پردیس حیوانات داده ایم که اکنون مشخص نیست آن سگ ها چه شده اند و کجا هستند؛ ما حتی بعضی از همان سگ ها را در سطح شهر مشاهده کرده ایم.
موسایی تشریح کرد: برای عقیم سازی سگ ها ۱۱۰ هزار تومان قرار داد داشتیم که بعد از مدتی درخواست مبلغ ۳۰۰هزار تومان دادند. این هزینه برای عقیم سازی یک سگ، دلالی است.
نومی، فعال محیط زیست و نماینده NGO ها در صحن شورا گفت: تبریز مهد مهربانی و شهر اولین ها است و اگر بخواهیم به نفع شخصی، آبروی شهر تبریز را ببریم و خوراکی برای رسانه های معاند تهیه کنیم، جای تاسف دارد.
این فعال محیط زیست با بیان اینکه تبریز جزو اولین ها در اهمیت دادن به حیوانات است، اظهار کرد: ساخت ویلچیر برای حیوانات، ایجاد خانه محیط زیست، ممنوعیت حیوان کشی و تخریب خانه گربه برای اولین بار در شهر تبریز اتفاق افتاده است.
نومی با اشاره به تجمع فعالان محیط زیست در مقابل شهرداری مرکز تبریز گفت: دو گروه مختلف از کسانی که تجمع کرده بودند، وجود داشت. گروهی که در حقیقت حیوان دوست بودند و گروه دیگر شامل افراد سودجویی میشد که بنا بر مدارکی که وجود دارد، حیوانات را آزار می دهند.
محرم محمدزاده، عضو شورای شهر تبریز در ادامه بیان کرد: جلوی افراد سودجو باید گرفته شود؛ همه می دانند که آنها به دلیل سود از دست رفته شان دست به این کارها می زنند.
وی ادامه داد: ان جی اوهایی مورد حمایت ما قرار می گیرند که دارای مجوز باشند و همه نمی توانند برای ما خط و نشان بکشند؛ هفته گذشته از آنها دعوت کردیم تا مطالب خود را در صحن شورا بیان کنند ولی حاضر نشدند. این افراد می خواهند با انجام این کارها اعتقادات مردم را از بین ببرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار