در آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان:

گزارش بررسی نحوه نگارش بسته‌های آموزشی مقطع ابتدایی

بهارستان یک (پانا) - نگارش بسته‌های آموزشی در آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان از مهر 1399 تا اردیبهشت 1400 مورد بررسی قرار گرفته است.

کد مطلب: ۱۱۸۸۲۰۲
لینک کوتاه کپی شد
گزارش بررسی نحوه نگارش بسته‌های آموزشی مقطع ابتدایی

الهام صیادی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در خصوص این طرح گفت‌: شرایط همه‌گیری کرونا، آموزش و پرورش را هم تحت‌تأثیر قرار داد و باعث شد که ما توجهی بیش از پیش نسبت به مسئله آموزش داشته و در پی راهی برای بهره‌برداری همه دانش‌آموزان از آموزش در شرایط کنونی باشیم.

او افزود: در شرایطی که آموزش بصورت مجازی ادامه پیدا کرد، بر اساس آمار حاصل شده، شاهد آن بودیم که تعدادی از دانش‌آموزان توانایی دسترسی به دستگاه هوشمند جهت شرکت در کلاس‌های مجازی و یا استفاده از تلویزیون برای بهره‌مندی از مدرسه تلویزیونی را ندارند. پیرو این مشکل تصمیمی مبنی بر تهیه درسنامه‌های آموزشی شامل دروس تخصصی هر پایه اتخاذ شد که بصورت ماهانه در اختیار دانش‌آموزان فاقد تلویزیون یا دستگاه گوشی هوشمند قرار گیرد. با همکاری مدیران محترم مدارس در ابتدا آماری از دانش‌آموزانی که نیازمند دریافت بسته‌های آموزشی بودند، جمع‌آوری شد و سپس مراحل نگارش درسنامه‌ها آغاز شد.

در ادامه سمانه رحیمی کارشناس گروه‌های آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان نیز در سخنانی گفت: براساس آماری که از مهر 1399تا اردیبهشت 1400جمع‌آوری شد، میانگین تعداد دانش‌آموزان دریافت‌کننده بسته‌های آموزشی 1964 نفر که حدود 5/6% از دانش‌آموزان ابتدایی منطقه را شامل می‌شود، بوده است.

او ادامه داد: در تمام طول مدت نگارش درسنامه‌ها توسط کارگروه متشکل از آموزگاران برتر هر پایه در منطقه؛ تصمیم بر آن شد که هر ماه در چهاربخش طبق بودجه‌بندی استانی شامل درسنامه، تکالیف عملکردی و تکالیف مهارت محور و در نهایت شامل آزمون ارزشیابی تدوین شود و در آغاز ماه به دست دانش‌آموزان نیازمند به دریافت بسته‌های آموزشی برسد تا در طول ماه و بصورت هفتگی با پیگیری مدیر، معاون یا آموزگار مربوط هر دانش‌آموز، انجام تکالیف مهارت محور یا مطالعه درسنامه بررسی شود.

رحیمی تصریح کرد: آرزومندیم که توانسته‌باشیم در جهت اعتلای آموزش کشور در شرایط کنونی گامی مثبت برداشته و کمک کنیم تا همه دانش‌آموزانی که به نحوی دسترسی به آموزش مجازی نداشته‌اند را تحت پوشش قرار داده و به پیشرفت آموزش آنان کمک کنیم و در نهایت از سرگروه‌های آموزشی اول تا ششم، کارگروه‌های ایشان که از آغاز همکاری‌های لازم را جهت ارائه هرچه بهتر مطالب داشته‌اند، مراتب تقدیر خود را اعلام داشته و امیدواریم در سایه الطاف حضرت حق، مؤفق و مؤید باشند.

خبرنگار دانش‌آموز: مهدیه درختی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار