مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی مطرح کرد:

تخصیص 255 میلیارد تومان اعتبار به دهیاری های استان در سال 99

تبریز(پانا) - مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی اعلام کرد در طول سالهای 1392 تا 1400 بالغ بر یک هزار و 61 میلیارد و 400 میلیون تومان از طریق دولت به دهیاری ها اعتبار تزریق شده است.

کد مطلب: ۱۱۸۸۰۹۶
لینک کوتاه کپی شد
تخصیص 255 میلیارد تومان اعتبار به دهیاری های استان در سال 99

به گزارش اداره کل استانداری آذربایجان شرقی، تقی کرمی، در گردهمایی مدیران کل امور روستایی و شوراهای استان های سراسر کشور که صبح امروز به میزبانی استان آذربایجان شرقی برگزار شد، گفت: از سال ۸۲ تا سال ۹۲ دولت وقت ۱۰۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار در اختیار دهیاری ها قرار داده بود، در حالی که در هشت سال گذشته این رقم با افزایش قابل توجهی روبرو بوده است.

وی گفت: در سال ۹۱ دولت وقت حتی یک ریال از محل ارزش افزوده به دهیاری های استان پرداخت نکرده بود در صورتی که سال گذشته با وجود تحریم ها و شرایط سخت کرونایی، دولت دوازدهم بالغ بر ۲۵۵ میلیارد تومان اعتبار به دهیاری های استان تخصیص داد که این موضوع با توجه به شرایط سخت کشور بسیار مهم است و نشان از توجه خاص دولت به روستاها دارد.

مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: در گذشته برای روستاهای فاقد دهیاری، منابعی تخصیص نمی یافت، ولی در دولت تدبیر و امید برای نخستین بار به روستاهای فاقد دهیاری نیز منابع مالی تخصیص یافته و دهها و شاید صدها پروژه از این محل در روستاها و بخصوص مناطق محروم و دورافتاده اجرا شده است.

وی ادامه داد: در این مدت، بالغ بر ۷۸ میلیارد تومان به حساب فرمانداری های شهرستان ها برای اجرای پروژه های عمرانی در روستاهای فاقد دهیاری واریز شده است که از این محل ۳۸۸ پروژه شامل راهسازی، پل سازی، آب رسانی، برق رسانی و … اجرا شده است.

کرمی همچنین از ابلاغ دستورالعمل برگزاری آزمون و به‌کارگیری نیرو در دهیاری‌های استان خبر داد و گفت: پیش بینی می کنیم در قالب این آزمون ۴۰۰ نفر در دهیاری های استان جذب و بکارگیری شوند.

وی در بخشی از سخنان خود اظهار کرد: از سال 1357 تا پایان سال 94، یک و نیم میلیون مترمربع در راه های روستایی استان، آسفالت ریزی شده در حالی که در هشت سال فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم، این رقم به بیش از پنج میلیون و 500 هزار مترمربع افزایش یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار